24 Mayıs 2011 Salı

SULU KÖFTE



KÖFTE  MALZEMELERİ

  • 500 gr yağsız kıyma
  • 1 küçük soğan rendesi
  • 1 yumurta 
  • 1 tutam ince kıyılmış maydanoz
  • yarım çay bardağı pirinç
  • yarım çay bardağı galeta unu
  • karabiber,kırmızı biber,kimyon
  • SUYU İÇİN:
  • 1.Yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı sumak ekşisi
  • 1 orta boy küçük doğranmış havuç
  • 1 orta boy küçük doğranmış patates
  • YAPILIŞI:
  • Derin bir  kapta hamur malzemelerini katıp iyice yoğuralım(yoğurma işlemi iyi yapılmalı köfteler dağılmasın diye)
  • misketten büyük parçalar alıp avucumuzda yuvarlayalım.Böylece bütün hamuru bitirelim.

SUYUNUN HAZIRLANIŞI:

  • Tencereye yağı patates ve havuçları koyup soteleyelim
  • salçaları ve sumak ekşisini de katıp şöylebir çevirip suyunu ilave edelim
  • su kaynayınca köfteleri atalım  patates ve havuçlar pişince ocağı kapatalım yemeğimizi sıcak servis edelim afiyetle:)



11 yorum:

Aycan dedi ki...

Çok severim ablacım ellerine kollarına sağlık.

Sevgilerimle;

Unknown dedi ki...

ben içine ince bulgurda ekliyorum öylede çok güzel oluyor.tabiiki bol ekşili olacak.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

ekmeğimi kapıp geliyim dedim ekmekte varmış suyuna batıra batıra hımmm
ellerine sağlık şekerim öpüyorum sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Benim de çok severek yaptığım bir yemek. Ellerinize sağlık, nefis bir görüntü. Afiyet, şifa olsun.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim... En sevdigim yemeklerin basinda... Afiyetler olsun... Sevgilerimle,

CANBOGAZDAN dedi ki...

nefis gorunuyor. oldum olasi cok severim sulu kofteyi, sanki kokusu burnumda. ellerinize saglik, bana da beklerim. sevgiler...

Cahide dedi ki...

Sulu köfteye bayılırım. Ellerin dert görmesin Fatma hanım. Bende patatesli yaparım hep. Muhabbetlerimle...

Hayatcemresi dedi ki...

Fatmacığım,
dün bir kaç kere yorum yazdım ancak gönderemedim :)bu gün kendi sayfama da yazamadım,mozilladan girince başardım :)

köftelerin nefis görünüyor,hepsi bir boyda,
maharetine maşaAllah,
en kalbi sevgilerimle...

behlulksn dedi ki...

ellerinize sağlık afiyet olsun tadanlara.Havlu kenarı örneğinizi uyguladım teşekkürler sevgiler

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor.Çok sevdiğim bir lezzet.

sevgiler....

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Aycan teşekkür ediyorum canım
Eyem'cim bizde bulgurlu yaparız ama o tiritli köfte olur.
Bahar'cım teşekkür ediyorum kardeşim
Birsel veİrem soğolun canlarım
Münster sağol hayatım
sevgili canboğazdan gelir hitap pek olmadı gibi ama:(bende senin gibi yeniyim canım bloğun çok güzel bundan sonra görüşmek dileğiyle
Cahide ziyaretin memnun etti canım sağol
Hayatcemresi zahmetlerin için teşekkürler canım sağol
Hilal hanım havlu kenarını iyiginlerde kullan canım

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...