18 Mayıs 2011 Çarşamba

CEVİZLİ KEŞLİ EV MAKARNASI

Arkadaşlar !..Bu gün size Bolu'muzun cevizli keşli makarnasının tarifini vermek istiyorum.Belkide çoğunuzun bildiği bir şeydir ben bilmiyordum Bolu'da öğrendim.Bilmeyenlerden duyar gibi oluyorum KEŞ ne ki diye Soruyorsunuz .Önce keşin tarifini vereyim o zaman .Yoğurt  bez torbada iyice süzdürülür. ta ki avucumuz da yuvarlaya bilecek kadar süzülmeli daha sonra içine bolca tuz katıp elimizde yuvarlayıp serin ve güneş görmeyen bir yerde 6,7 gün kurumaya bırakılır, ara ara bozulup tekrar yuvarlanır.Bayağı bir katılaşınca sert bir zemine çarpa çarpa  şekil verilir.  Biraz zahmetlidir.  Yapımı uzun sürer burada kışlık olarak hazırlanır, herkesin mutfağında bulunur .Hatta pazarlarımızda her satıcının tezgahında veya satıcı kadınların yanı başında kalıp kalıp bulunur. (bu keşi kendim yaptım) Şimdi yemeğimizin yapımına geçelim.

  • MALZEMELER
  • Ev yapımı makarna (erişte)
  • Dövülmüş ceviz
  • Rendelenmiş keş
  • Tereyağı
  • YAPILIŞI:
  • Makarnaları haşlayıp süzdürelim.Tavada yağı eritelim ,keşi içine rendeliyelim cevizi de koyup kavuralım pembeleşince ocağı kapatalım.Tabağımıza önce makarna sonra keşli sos tekrar makarna tekrar sos döküp sıcak servis edelim :))

 YALANCI  KEŞLİ MAKARNA TARİFİ:
Malzemeler
1 paket fiyonk makarna
1 kase peynir rendesi
3 yemek kaşığı tere yağı
1 kase ceviz içi
YAPILIŞI YUKARDAKİ GİBİ:)))))))

19 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım nasılda güzel görünüyor ellerin dert görmesin sevgiler.

Narince dedi ki...

Oh oh, ağızlara layık, ellrine sağlık komşum.

Limon çiçekleri dedi ki...

Nasılda yutkundum şimdi!ama ben yalancısını falan istemiyorum,Antalyada nerde buluruz bu keşi?

yeşim dedi ki...

eline sağlık fatmacım alayım o tabağı grip olunca pek bişi yiyemedim kaç gündür..ellerine sağlık canım...

Zehra Gürgen dedi ki...

Aa bayıldım tarife ama o keşi yapmak ? bilmiyorum becerebilir miyim?

balböcükleri dedi ki...

bu gün bizde cevizli keşli erişte var:)ellerine sağlık.

marifet ellerimizde dedi ki...

harıka olmuslar..ellerıne saglık

mutfagabuyrun dedi ki...

ben çok severdim keşi canım.zonguldak ta dururken çok alırdık ama buralarda satılmıyo.bilmiyolarda zaten.nasılda lezzetli olmuştur makarna canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

fatma dedi ki...

bende bayılırım keşli makarnayaya her güzel şey gibi oda kilo yapıyo ellerine saglık düzcedede bi yagmur bi güneş zorla temizlik yapıyorum

bolkepce dedi ki...

Hep duyuyordum ama tam olarak ne olduğunu bilmiyordum bu keşin. Sonunda öğrendim sayenizde. Çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık.

fatosun mutfagından... dedi ki...

nımm nımm şahanneee

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ne zamandır pişirmiyordum, aklıma düştü şimdi:)

Ellerine sağlık canım, nefis görünüyor..

Unknown dedi ki...

Kaşık kaşık yiyesim geldi makarnadan..
Nefiss görünüyor canım.
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

HERKESE AYRI AYRI SELAM GÖNDERİYORUM MUHABBETLE KUCAKLIYORUM CANLARIM ELLERİNİZE YÜREĞİNİZE SAĞLIK:)

Banu dedi ki...

Canım merhaba:)) Blogun harika tarifler nefis elelrine sağlık... Seni izlemeye almaya çalıştım olmadı sanırım sayfa tam açılmadı... Daha sık görüşmek üzer sevgiler...

Adsız dedi ki...

evet ben de ilk kez duydum şimdi keşi. çok değişik bişeymiş. tarif te nefis görünüyor. ellerine sağlık. :)

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm çok güzel olmuş ellerine sağlık..

Disalce dedi ki...

aa keşi biyerde yemiştim...erişte üzerinde yine..harika bişeydi....gerçekten zahmetli ama çok lezetli bişey..ellerine sağlık..harika görünyor.

Adsız dedi ki...

harika süper... hele sunuma bayıldım vallahi.bu bir yetenek galiba ben hiç beceremem ama bakıp öğreneceğim inşallah...NİLAY

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...