5 Ocak 2012 Perşembe

TAHİNLİ CEVİZLİ SARMA

GEREKLİ OLANLAR:
3 yufka
1 su bardağı tahin
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı ceviz içi
1 su ardağı sıvıyağ veya tereyağı
üzerine pudra şekeri

HAZIRLANIŞI:
Yufkaları tek  açalım, üzerine yağı, tahini ,şekeri ve cevizi serip yuvarlak yerlerini içe katlayıp sıkıca  rulo yapalım.
Baklava şeklinde verev keselim.
250 derecedeki fırında hafif pembeleşinceye kadar kızartalım. Soğuyunca pudra şekerini serpip servis edelim.

AŞAĞIDAKİ  RESİMLERDE DE  HAZIR BAKLAVA YUFKLARI KULLANDIM :
Eğer baklava yufkası  kullanırsanız aynı iç malzemeler kullanılıyor sadece bunda dört yufka  kullanılıyor. ilk yufka serilip arasına yağ gezdiriliyor ikinci yufka serilip tahin ,ceviz ,toz şeker seriliyor.üzerine gene yufka ve yağ dördüncü yufka serilip tahin ceviz ve şeker serilip sıkıca rulo yapılıyor ve baklava şekli kesilip pişiriliyor üzerine pudra şekeri serpiliyor:)



17 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık nefis olmuş ben de yaptım çok güzel oldu,pudra şekerini ekmeden kapaklı bir saklama kabında oda sıcaklığında taptaze kalıyor,tabi yemeden saklayabilirsen.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

NE GÜZELDİR ÇITIR ÇITIR ..
AFİYETLER OLSUN..
SEVGİLER..

Unknown dedi ki...

Canim bu tarif bendede var bir blogdan yazdim ama denemek zamanim olmadi isallah ilk firsatta deneyecegim cok nefis görünüyor .Ellerine emeklerine saglik hayirli aksamlar öptüm.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Cok severim ben bunu Fatma ablacim, ellerine saglik...

İnci Yemek dedi ki...

Ellerine emeklerine sağlık canım
enfes bir sunum olmuş:)benim de listemde duruyor uygun bir zamanda inşallah hazırlayacağım.
öperim seni.
mutlu hafta sonu tatilleri dilerim...

anne eli gibi dedi ki...

tahinle ceviz birbirine çok yakışır,ellerinize sağlık nefis görünüyor..

Unknown dedi ki...

Birde buna kuru baklava diyorlar bu tariftir galiba.Eminim ki tadi nefistir. Ellerine saglik canim

mutfagabuyrun dedi ki...

normal yufkadan denemedim ama görüntü çok güzel canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown dedi ki...

fatmacığım yine döktürmüş ellerin kolların dert görmesin arkadaşım tahinli tarifleri hiç denemedim desem yeri var. ama bu güzel görünüyor sevgiler

Mutfak Dili dedi ki...

Eline saglik Fatma hanim. Uzun zamandir bu tarifi yapacagim diyorum ama hala ayni yerde sayiyorum. Guzel gozukuyor masallah.
Sevgiler canim..

pembe kekik dedi ki...

Nefis nefis nasıl güzel görünüyor.Ellerine sağlık.

yemekbiraşk dedi ki...

fatmacım çok çok teşekkür ederim.. Allah razı olsun..

Peygamberim İzinden dedi ki...

Ellerine sağlık harika görünüyor..
Allah'a emanet ol..

LeylaK dedi ki...

böyle tariflere aşığımmmm, farklı , lezzetli , baharatlı ve tatlı :) ellerine sağlık Fatma.

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

çok seviyorum ama bir türlü deneyemedim:) çok nefis görünüyor ellerine emeklerine sağlık...

lezzettabağı dedi ki...

Tahinli sarma enfes görünüyor bunu daha çok ablam yapar bizde bayıla bayıla yeriz. ellerine sağlık. aslında evde hazır tahin varken denemeli . sevgiyle kal.

ihlamurcum dedi ki...

En sevdiğim ve çok sık yaptığım hafif bir tatlı, çayla süper. Ben hatta baklavalık yufkayla yapıyorum, elinize sağlık

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...