28 Ocak 2012 Cumartesi

PORTAKAL SULU ZEYTİNYAĞLI KEREVİZ

 GEREKLİ OLANLAR:
3 orta boy kereviz
1 orta boy soğan
1 küçük havuç
1 orta boy patates
yarım çay bardağı zeytin yağı
1 su bardağı portakal suyu
1 çay kaşığı şeker
tuz
yeşil  yaprakları atmıyoruz küçük doğrayıp
 onlarıda sonunda ilave edicez

HAZIRLANIŞI:
Kerevizler soyup iri küpler şeklinde doğrayalım 2 yemek kaşığı un ve su koyduğumuz bir kasade  kerevizleri 5 dk bekletelim.
Tenceremize yağı koyup üzerine küp doğradığımız soğanları ve küçük doğradığımız havuçlarla patatesleri ilave edip hafif pembeleşene kadar kavuralım.Daha sonra  kerevizleride ilave edip ocağın altını kısalım üzerine şeker ve tuzunuda katıp kendi suyuyla pişirelim. Hafif pişmeye yakınken doğradığımız yaprakları ve portakal suyunuda ekleyip birazdaha pişirip ocağı kapatalım(kerevizler çok cabuk pişiyor geçmemesine dikkat edin)

15 yorum:

Hayatcemresi dedi ki...

Fatmacım,
çok nefis ve sağlıklı bir yemek olmuş,eline sağlık,sevgiler...

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık.sevgiler.

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

ben biraz geç tanıştım kerevizle:)ama tadını çok seviyorum portakallı da daha bir lezzetli oluyor ellerine emeklrine sağlık...

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık bu akşam vardı bizde de
sevgiler

Narince dedi ki...

Portakallı pek güzel oluyor kereviz, ellerine sağlık komşum.

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Mis gibi portakallı çok severim.Sevgiler.

Mutfak Dili dedi ki...

Bu kerevizi cok merak ediyorum. Salatasini yemistim yogurtlu guzeldi.
Bizim burda da cok bulunmuyor. Nasil bir tadi var acaba yemek olarak.
Guzel gozukuyor burdan.
Eline saglik canim..

Unknown dedi ki...

salatasından hariç birde çocuk yemeği yapmışlığım vardır kerevizi yani pek hoş bir geçmişim olmasada portakallı kereviz hep çok duyduğum ve merak ettiğim bir tarif. senin ölçülerinle deneyeceğim ellerine sağlık canım sevgiler

Unknown dedi ki...

Fatmacim hayirli aksamlar uzun zamandir nekadar güzel tariflerini kacirmisim ellerine emeklerine saglik canim hepsi cok güzel emeklerine saglik hayirli aksamlar öptüm.

Güloanne mutfakta dedi ki...

Günaydın Arkadaşım çekilişi ben yapmıyorum ben sadece blogumda duyurusunu yaptım şartlardan bir tanesi.Lütfen http://www.marifetane.com/ adresine baş vur şartları görürsün.Kolay gelsin sevgiler

Unknown dedi ki...

Hem kokusunu hem lezzetini çok seviyorum bu kerevizin..
Ellerine sağlık canım..
Nefiss görünüyor.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık:)
çok severim portakallı kerevizi nefis görünüyor:))

lezzet sefasi dedi ki...

Ne kadar guzel gorunuyor, ellerine saglik arkadasim
Sevgiler
Sefa

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok hafif ve lezzetli bir yemek ellerine sağlık,sevgiler

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

Canim kerevizi cok severim harika gözüküyor ellerine saglik.

Ayrica canim biliyosun kar fotolari istemistim. sende blogundan alabileelgimi yazmissin, blogundan kar fotolari alicaktim göremedim gercekten yoksa onlarida yayinlayacaktim. Kusura bakma baktim ama inan bulamadim :) yada gözümden kacti bilmiyorum :(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...