29 Eylül 2011 Perşembe

ELMALI TURTA

GEREKLİ OLANLANLAR:
  • 3 Yumurta (birinin sarısı üzerine)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 250 gr margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • yarım çay bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • gerektiği kadar un(hamur kekten katı kurabiyeden yumuşak olacak)
ÜZERİNE:
  • 4 tane elma
  • 1 çay bardağı ceviz
  • 1tatlı kaşığı tarçın
  • 1 tatlı kalığı bal
  • 2 yemek kaşığı kuş üzümü
HAZIRLANIŞI:
  • Yoğurma kabımıza yumurta ve şekeri koyup mikserle çırpalım daha sonra sırayla margarin, sıvıyağ, kabartmatozu ,vanilya  ve sütü de ilave edip azar azar un ekleyerek kurabiyeden yumuşak kekten katı bir hamur elde edelim.
  • Hamur dan elma büyüklüğünde bir parça ayıralım kalanı tepsimize ince 1 cm kalınlığında yayalım.
  • Diğer tarafta elmaları soyup ince ince dilimleyelim.derin bir kap içerisine koyup elmaların üzerine tarçın ve balı 1 yemek kaşığı toz şekeri de serpip karıştıralım.elma dilimlerini tart hamurunun üzerine sırayla dizelim
  • Üzerine ceviz ve kuş üzümünüde sepelim
  • ayırdığımız hamuru avucumuzda ovalayarak rulolar oluşturup en üste aralıklarla koyalım üstüne yumurta sarısı sürüp önceden ısıttığımız fırınımızda pişirelim soğuyunca istediğimiz gibi dilimleyip servis edelim.



26 yorum:

NİRVANA dedi ki...

Ellerine saglık cok lezetli olmustur eminim bayılırım elmalı tarta...sevgiler...

Gülcan dedi ki...

DAHA KAHVALTI YAPMADIM KAHVALTI YERİNE ELMALI TURTAYI YİYEBİLİRİM. ELLERİNİZE SAĞLIK.

aleyna dedi ki...

canım benim ellerine sağlık.elmalı lezetleri pek severim.görğşmek üzere.sevgiler

Adsız dedi ki...

sevgili Fatma;

inan tatlılarla hiç aram yok, hiç sevmem neredeyse, ama senin sayfanda görünce "tatsam mı acaba" diye, gidip gidip geliyorum:)

Adsız dedi ki...

ay fatmacım hemen bakıp kacıyorum:))))
biliyorsun diyetteyim:))))
canım cekti::))
ellerine saglık canım sevgilerimle:))))

Peygamberim İzinden dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar..
Hayırlı cumalar
Allah'a emanet olun.

GÜLCAN dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım çok güzel görünüyor.Hayırlı cumalar

Unknown dedi ki...

Canım hayırlı cumalar elmaya aşığım
ellerine sağlık tart harika sevgiler.

Unknown dedi ki...

elma ve tarçın ikilisi en sevdigim ikilidir benim.ellerine saglık.

fatosun mutfagından... dedi ki...

ÇOK ŞIK VE LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR..ELLERİNE SAĞLIK CANIMM

Unknown dedi ki...

Misss,misss tarçın kokulu,elmalı hımm..
Elleirne sağlık cnaım
Bir dilim yemek vardı şimdi off..:((
Öpüyorum.

Mutfak Dili dedi ki...

Eline saglik Fatma hanim ne guzel kabarmis.
Bir fincan kahve ve bu guzel tat hayir demem olsa burda
Sevgiler...

pembe kekik dedi ki...

Elma ve tarçına bende bayılıyorum.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

elmayi cok seviyorum daha önce hic denemedim turta yapmasini kiskaniyorum böyle seyleri gördükce benimde yapasim geliyor :) ellerinize saglik

keskinli dedi ki...

tamda elma mevsimi yapmak lazim yani ellerine saglik canim sevgiler

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefiss görünüyor elmalı her türlü tatlıya bayılırım ama turtanında yeri başkadır:)SEvgiler

Hayatın Tatları dedi ki...

Halam eskiden çok yapardı tariflerinizde benziyor o yüzden eminim tadı çok güzeldir. ellerine sağlık canım :)

birsence dedi ki...

fatma ablacım ellerrine sağlık çok güzel görünüyor...

Banu dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor...

Unknown dedi ki...

Canım nerelerdesin ?
İyisindir inşallah..
Özlettin kendini..
Çok öpüyorum.

anneminkizıyim dedi ki...

Harika bir tad ve görüntü ellerine saglik canim, nefis olmus.
Kahvemin yanina aliyorum bir dilim, sevgiler....

çeşnici Handan dedi ki...

Havalar soğudukça bu tür tatları daha fazla arar oluyoruz bayılırım elmalı turtaya nefis görünüyor ellerine sağlık afiyetler olsun.

Adsız dedi ki...

nerelerdesin fatmacım ortalarda yoksun:(((( merak ediyoruz sevgilerimle canım benim:))))

Unknown dedi ki...

Ooff gece gece nasilda canim çekti olsa da yesem !!!!!

canimçektipişirdim dedi ki...

bayılırım nefis bi tarif ellerine sağlık cnm..

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım ellerine sağlık çok güzel olmuş hayırlı bayramlar dilerim sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...