4 Eylül 2011 Pazar

KADINBUDU KÖFTE

Canlarıma güzel bir pazar tatili dileyerek ne zamandır yayınlanmayı bekleyen kadınbudu köftesi tarifimle merhabalar demek istiyorum .Herkese huzurlu ,mutlu, sağlıklı günler diliyorum:)
GEREKLİ OLANLAR:
  • 2 Su bardağı pirinç (artan pilavla da yapıla bilir)
  • 1/5 su bardağı su
  • 250 gr kıyma
  • 3 yumurta(biri içine ikisini bulayıp kızartmak için)
  • yarım demet maydanoz
  • 2 su bardağı galeta unu(mısır unu da olabilir)
  • 2 su bardağı sıvı yağ kızartmak için
  • kekik,karabiber,kırmızıbiber,kimyon,tuz 
HAZIRLANIŞI:
  • Pirinçleri yıkayıp 1/5 su bardağı suyla pilav kıvamında haşlayalım.
  • Soğuyunca : pirinçlerin üzerine, soğanı rendeleyelim.1 yumurtayı kırıp,maydanozu çok minik doğrayalım.
  • Bütün baharatları ve tuzunu da katıp iyice yoğuralım.
  • Bir kaseye galeta ununu koyalım.Başka bir kaseye kalan iki yumurtayı kırıp iyice çırpıp bekletelim.
  • hamurdan yumurtadan büyük parçalar alıp avucumuzda söbe şekilde yuvarlayıp,önce yumurtaya ,sonra galeta ununa bulayıp bir tepsiye biriktirelim.
  • sıvı yağı kızartma tavasına koyup iyice kızınca, köftelerimizi kızartalım.

7 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok severim kadınbudu köftesini. Ne zamandır yapmıştım bak:)

Ellerine sağlık canım. Hayırlı günler..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık,eskiden çok yapardım şimdilerde biraz üşeniyorum yada aklıma gelmiyordu.yalnız hatırladığım kadarıyla kıymanın yarısını kavururdum ama bu daha pratik geldi bana.
iyi pazarlar dilerim,hoşçakal.

yemekbiraşk dedi ki...

fatmacım ellerine sağlık benimde sık yaptığım bir tarif ama galeta unundan denememiştim:)
sevgilerimle..

Şehnaz dedi ki...

ellerine sağlık ,bende ne zamandır yapmak istiyordum..köfteler nefis görünüyor

pembe kekik dedi ki...

Hatırlattığın iyi oldu.Çok severim kadınbudu köftesini.Ellerine sağlık.Nar gibi kızarmışlar.Sevgiler:)

GÜLSÜM dedi ki...

BENDE EPEYDİR YAPMADIM AKLIMA GELDİĞİ İYİ OLDU... ELLERİNE SAĞLIK...

lengineer dedi ki...

Ellerine sağlık. Bayılırım kadınbudu köfteye

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...