25 Nisan 2011 Pazartesi

KALBURA BASTI TATLISI

 Canlarım bu aralar çok yoğunum: oğluşum geldi sınav arası boşluğu canım yavrum üşenmeden 13 saatlik yola tahammül edip geliyor  .Annelik işte ben mutfaktan sofra kur, topladan,çamaşırları yıka , ütü yerleştir  (asla şikayetçi değilim) zaman bulup pc nin başına geçip postlarımı zar zor atabiliyorum .Olsun gende yetiştire biliyorum. ALLAHIM sağlık versin de.Bu gün cancağızımın isteği üzerine KALBURA BASTI tatlısı yaptım, çekttiğim resimlerin ikiside hoşuma gittiği için ikisinide yayınladım.sizler hangi resmi beğendiniz acaba?
Sizlere güzel bir hafta dileyerek tarifimi veriyorum.

 MALZEMELER:
150gr oda sıcaklığında margarin
1 Çay bardağı sıvı yağ
1 Yumurta
1Paket kabartma tozu
1 Paket vanilya
Alabildiği kadar un
1 Çay bardağı ceviz içi

ŞERBETİ İÇİN
2,5 su bardağı şeker(şerbeti önceden kaynatıp soğutalım,kaynama süresi 15dk yeterlidir.)
3 Su bardağı su

YAPILIŞI:
Yoğurma kabımıza yağları ,yumurtayı,kabartmatozu ,vanilyayı koyup karıştıralım daha sonra azar azar unu ilave edelim kulak memesi yumuşaklığında  hamur elde edelim .Hamurdan ceviz den biraz büyük parçalar alıp
rende veyahut süzgeç arkasında  bastırıp açalım içine dövülmüş cevizden koyup yuvarlayarak resimdeki gibi yapalım fırın tepsimize dizelim,kızarınca fırından çıkarıp hemen soğuk şerbeti üzerine dökelim soğuyunca servis edelim:))))

                                                                                                      hamurları şekillendirdiğim süzgeçim



28 yorum:

Unknown dedi ki...

Fatma hanımcım ellerinize sağlık tatlı süper sevgi
ler.

Sanattryemek dedi ki...

harika olmus,bir bilseniz nasil canim istedi..

Aycan dedi ki...

oFFFFFF Canım ne kadar güzel bir lezzet.Ellerini sağlık.

Sevgiler

Nilgün dedi ki...

Siz şimdi oğlunuz geldiği için çok mutlusunuzdur. Tatlı yorgunluklardır bunlar yeter ki Allah sağlık versin. Kalburabastılar nefis görünüyor. Ellerinize sağlık..

çeşnici Handan dedi ki...

Nefis olmuş insanın ağzı sulanıyor ellerine sağlık canım.

mutfagabuyrun dedi ki...

gözünaydın canım.tatlı süper olmuş.resimlerde çok güzel.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

Adsız dedi ki...

sabah sabah böyle güzel şeyler paylaşılırmı yaa :(

Unknown dedi ki...

ÖYLE İŞTAH KABARTICI ÖYLE LEZİZ GÖRÜNÜYORKİ ABLACIM BAYILDIM ÇOKDA SEVERİM KALBURABASTIYI.HER RESMİN AYRI GÜZEL AMA İKİNCİ RESİM HEPSİNDEN GÜZEL ÇIKMIŞ CANIM ABLAM..
SEVGİLERİMLE..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

DERYA hanım canım teşekkür ediyorum

SANATTIRYEMEK hayatım hiç üşenme kalk yap
gerçekten çok pratik ve çabuk hzırlanıyor:))

AYCAN hanım teşekkür ediyorum güzel kardeşim

NİLGÜN hanımcım ziyaretiniz ve güzel yorumunuz beni çok mutlu etti sağol canım

HANDAN hanımçok teşekkürler canım

SEVDA hanım canım kardeşim teşekkür ediyorum

SEMAhanım canım güzelim al hepsi senin olsun canım öpüyorum

sarımutfak-hande dedi ki...

ne zaman görsem kiracımız aklıma gelir küçükken her bayram onlarda yerdim:)))ellerine sağlık nefis olmuş canım

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

marifet ellerimizde dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK.NEFİS GORUNUYORLAR.SİZİİZLEMEYE ALDIM :)SEVGILER...

yeşim dedi ki...

canım gözün aydın.Rabbim gelip geçici ayrılıklar versin.bende kızıma bir kavuşsam bir an önce...bak doldu gözlerim yine...neyse.tatlı muhteşem olmuş çok ama çok beğendim.ellerine sağlık.hemen dosyama kayıt edicem .canım güzel yüreğine sağlık.sevgilerimle...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canım hande cim diyorumya hep ben eskiyim buda benim ilk pasta tatlı gibi şeylerle uğraşmaya başladığım zamanlarda ki ilk tatlı tarifim canım beğendiğin içinde teşekkürler canım sevgilerimle

FUAT GENCAL teşşekkürler

MARİFETLİELLER CANIM Çok memnun ettin beni sağol teşekkürler her zaman beklerim sevgiler gönderiyorum ben seni çoktaaaan izliyorum

YEŞİM hanımcım canım sizide ALLAH kavuştursun diyeyim ne yapalım gelecekleri için hasretlerine katlanacağız .çok teşekkür ediyorum canım sevgiler gönderiyorum

yemekbiraşk dedi ki...

Allah kavuştursun tatlı yorgunluklar bunlar:)
tatlı nefis olmuş..
sevgilerimle..

fatma dedi ki...

hemşeri sayılırız bende düzceliyim tatlı çok güzel görünüyor ellerinize saglık...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok nefis görünüyor bu tatlı. Bu aralar tatlı krizlerindeyim zaten:)

Ellerinize sağlık..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Yemekbiraşk sağol canım AMİN diyorum.teşekkür ediyorum sevgiler

adaşım Fatma hanımcım memnun oldum canım.ziyaretinden dolayı çok teşekkürler görüşmek dileği ile sevgiler

papatya pirensesim sağol canım çok teşekkür ediyorum inan çok kolay üşenme kalk yap hayatım
sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

CANDANTARİFLER sağol canım kardeşim sen ikimci resmi daha çok beğendiğin için onu üste çıkartacam
teşekkürler canım çok öpüyorum sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık. çocuklar isteyince annelerin yapmayacağı şey yok değil mi?

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

GÜLCAN canım kardeşim aynen öyle oluyor hele bir de uzaktaysa hiç kıyamıyorsunuz yedirmeden gönderirsem düşünceden hasta olurum sonra öpüyorum canım sevgiler

yeşim dedi ki...

fatmam canım benim seni yorucam ama ricam kalburabastıları şekillendirdiğin aparatın resmini ekleyebilirmisin.bakayım bende varmı yoksa alırım artık.çünki o kadar mükemmel olmuşki...maşallah...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

tabiki Yeşim cim yayınlarımda komik olacak biraz uyduruk naylon süzgeç tir kendileri:)seve seve
geliyor....

yeşim dedi ki...

sağol bitanem Allah razı olsun. hiçte uyduruk değil bakayım bulabilirsem hemen alıcam çünki çok düzgün şekilleri olmuş.artık süzgeçmi marifetli yoksa onu yapan kıymetli ellermi...öpüyorum canım.hayırlı geceler...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

hiç önemli değil Yeşim hanımcım ne demek ,ayrıyettende güzel sözlerin içinde çok teşekkür ediyorum canım benim sevgiler

Şehnaz dedi ki...

fatmacım bu tatlıyı çok severim..tam kıvamında olmuş..tam tarifi olmayınca hiç denemedim..ama artık deneme zamanı..ellerine sağlık..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

teşekkür ederim Şehnaz hanımcım tarifimle deneyin pişman olmayacaksınız canım sevgiler

Unknown dedi ki...

Tarif için teşekkürler canım. Kalbura Bastı tatlısı diyince aklıma genelde hep o Tatbak şubesinden aldığım tatlılar geliyor. Bi ara denemenizi tavsiye ederim.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...