2 Mayıs 2011 Pazartesi

ERİŞTE ÇORBASI

Bu gün balkonumdaki erzak dolabımı şöyle bir düzenlemek istedim.  Bez torbalarda azar azar kalmış bulgurları daha küçük temiz torbalara aldım, dolapta ama gende hem tozlanmış hem islenmişti .Tarhanalarımı da temizleriyle değiştirdim. Malumunuz bende iki çeşit tarhana bulunur. Hem Malatya hem Bolu tarhanası oh misler gibi oldular zaten birer pişirimlik kalmışlar artık yaz geliyor hepsinin tazelerinden yapar doldururuz dolapları İNŞALLAH .Bu arada elime erişte torbası geçince dur ben bundan annemin yaptığı erişte çorbasından yapayım bari dedim ve işe koyuldum.İyikide yapışım çok özlemişiz ben ekşili severim bol limonlu dertlere şifa... Yapanın ellerine yiyenlerin midesine sağlık
MALZEMELER:
1 Su bardağından biraz az yeşil mercimek
1 Su bardağı ince uzun kesilmiş çorbalık erişte (bazı yörelerde makarna diyorlar)
3 Yemek kaşığı tere yağı(sıvı yağda olabilir)
1 Yemek kaşığı domates salçası(isteğe bağlı olarak bir tatlı kaşığı biber salçası kullanıla bilir)
1 İri boy soğan
Karabiber ,kırmızı biber ,nane .tuz
YAPILIŞI:
Önce mercimekleri 3 su bardağı suyla haşlayalım .Bu arada tavamıza soğanları küp doğrayıp yağını katıp kavuralım,pembeleşince salça ve baharatları katıp bir iki çevirelim .Pişmek üzere olan mercimeklere erişteyi ilve edelim ardından hazırladığımız soğan sosuda katıp erişteler pişene kadar kaynatalım suyu az gelirse üzerine kaynamış su ilave edelim.

14 yorum:

Ülkü dedi ki...

Eline sağlık ben bayılırım :)

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm ben bunu yemek olarak yapıyorum susuz.askerde kara şimşek diye yediriyorlarmış,eşim nefret ediyo ama ben çok seviyorum:))

Unknown dedi ki...

Canım hayırlı akşamlar ellerine sağlık çorbaya as
la hayır diyemem sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

Malatyaya ait tarhana oldugunu bilmiyordum Denizli tarhanasi gibimi
Annecigim eristelerinden cok pisirdim bu nefis corbayiev halkida severek yer ellerine saglik sicacik iyi giderdi simdi soguk havada

Limon çiçekleri dedi ki...

Ellerine sağlık tam anne yemeği olmuş.Bende çok severim ellerine sağlık..

yeşim dedi ki...

ellerine sağlık canım bende bu çorbayı çok seviyorum..ekşili çorbalar favorimdir...öpüyorum.güzel bir gün olsun...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Ülkü'cüm teşekkür ediyorum
canımçektipişirdim benim küçük oğlumda yurta kalıştı bir yıl oradada öyle diyorlarmış besleyici bir yiyecek olduğu için herhalde canım sevgiler
Derya teşekkür ediyorum canım kardeşim
Baharciceğim tabi her yörenin tarhanaları farklı Malatya'nın dövmeyle yapılır,Bolu'nun un tarhanasıdır(bende çorbalara bak)sevgiler canım.
Limon çiçekleri teşekkür ediyorum
Yeşim hanım teşekkür ediyorum canım

Narince dedi ki...

Benim de erzak dolabını düzenlemem lazım. Bu çorbayı çok severim, ellrine sağlık komşum.

Unknown dedi ki...

İyi oldu görmem bende bugün mantar yapıcam.Yanınada erişte çorbası güzel olur.
Sendeki hazır tabağı alsam daha iyi olurduda :)))
Off çok tembelim şu aralar
Ellerine sağlık canım
Öpüyorum.

ahter demir dedi ki...

mrhba fatma hanım benim en samimi arkadaşımda Malatyalı ..malatyalılar genelde çok güzel yemek yapıyor...

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyor afiyet olsun

sarımutfak-hande dedi ki...

ailecek çok severiz bu çorbayı çok güzel olmuş canım ellerine sağlık

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Mercimekle erişteyi birbirine çok yakıştırıyoru.Ellerine sağlık

30 Nisan - 25 mayıs 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 13.'si olan "Diyet ve diyabetik Tarifler" etkinliğine ben http://www.tadinadoyamadim.blogspot.com olarak ev sahipliği yapacağım.


Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.Birden fazla tarifle katılabirsiniz
Bunun için yapmanız gerekenler:
Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobi dünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber vermelisiniz.

Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.
Siteniz yoksa; tadinadoyamadim@hotmail.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Diyet ve Diyabetik tariflerinizi 25 Mayıs'a kadar bekliyorum.


Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Narince canım üşenme temizle için rahat etsin teşekkürler
Hayat Cafe tabiki çok güzel olur canım öpüyorum
AHTER DEMİR teşekkür ediyorum uğraşınca güzel şeyler çıkıyor sevgiler
HANDE teşekkürler canım
Teşekkür ediyorum DİLEK hanımcım İNŞALLAH tarifler yollayacam sana kolaylıklar diliyorum

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...