4 Mayıs 2011 Çarşamba

HEKİM OTU KAVURMASI

Hekim otu bizim buralarda, Nisan Mayıs aylarında bahçelerimizden topladığımız bir bitkidir. Büyüklerimiz bu otları toplayıp ya bulgurlu yemeğini yaparlar yada böyle soğanlı kavurup üzerine yoğurt döküp yenir çok şifalı olduğu söylenir .Belkide çok kimsenin bildiği bir bitkidir ama sizlerde ism farklı olabilir..
HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com. Tarafından düzenlenen  diyet ve diyabetik tarifler  etkinliğine http://www.tadinadoyamadim.blogspot.com olarak ev sahipliği  yapan Dilek hanım bu tarifimi size gönderiyorum .Kolay gelsin başarılar canım.
HEKİM OTU KAVURMASI
MALZEMELER:
  1 kilo kadar  hekim otu  
1 Orta boy soğan 
4 yemek kaşığı sıvı yağ
Arzuya göre tuz ,karabiber ,kırmızıbiber
ÜZERİNE:
2 su bardağı yoğurt
1 diş sarımsak
YAPILIŞI:
Hekim otlarını ayıklayıp yıkayıp doğrayalım.Tavaya yağı koyup soğanı küp doğrayıp kavuralım pembeleşince,hekim otlarını koyup hızlı ateşte sürekli alt üst ederek kavuralım (tadı biraz buruk olur çünki suyunu süzdürmeden yapıyorum vitamini gitmesin diye)üzerine soğuyunca sarmısklı yoğurdu dökelim inanın çok şifalı bir yemek

9 yorum:

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Etkinliğe katılımız için çok teşekkür ederim.Hekimotunu ilk kez duyuyorum,tadını merak ettim doğrusu..Ellerinize sağlık

sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

canım ilk defa duydum bu otu:)belkide başka bir isim altında bildiğim bir ot,mutlaka arayıp soracağım:)ellerine sağlık enfes gözüküyor.
çok öpüyorum seni...

MUTFAKISTAN dedi ki...

NE GUZEL GORUNUYOR HIC DUYMADIM
TADI COK GUZEL OLMALI ELINE SAGLIK
SEVGILER

anneanneninemekleri dedi ki...

Bu otu hiç duymadım ama kesin güzeldir,zaten sarımsaklı yoğurt herşeye yakışıyor.

mutfagabuyrun dedi ki...

hiç duymadım ama görüntüsü çok güzel canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Hayatın Tatları dedi ki...

sebze yemekleri o kadar az pişiyor ki bizim evde çok canım çekti eminim lezzetli bir yemektir. Ellerine sağlık ablajım....

Aycan dedi ki...

hEKİMOTU NEYMİŞ ABLACIM.hjİÇ DUYMAMIŞTIM.gERÇİİ OTLARIN HEPSİ ÇOK GÜZEL OLUYOR.Görüntüsüde çok leziz duruyor zaten.

Ellerine sağlık.

fatma dedi ki...

bu otu bende hiç duymadım ama görüntüsü ıspanaga benziyo sebze sever biri olarak emininim tadı çok güzel olmuştur ellerine saglık

Unknown dedi ki...

hekim otunu ilk defa duyorum.eminim başkka bir adı daha vardır.ellerine saglık.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...