15 Mayıs 2011 Pazar

PATLICANLI ŞİŞ KEBAP

 Merhabalar!.. herkese güzel günler diliyorum sevgilerim gönderiyorum dostlarıma:) .Bu gün size nefis patlıcanlı şiş kebap'ımın tarifini vermek istiyorum ağızlara layık bir lezzet yapacak olanlara şimdiden afiyet olsun diyorum:) sakın zor sanmayın inanın çok kolay. Birde güzel olan her şey emek ister unutmayın.

  • MALZEMELER
  • KÖFTE MALZEMELERİ
  • 500 gr Orta yağlı kıyma
  • 1 Orta boy soğan 
  • Yarım çay bardağı galeta unu
  • 2 Diş sarımsak
  • Tuz,  kara biber ,kırmızıbiber,kimyon, kekik hepsinden birer tutam
  • DİĞER MALZEMELER
  • 8 Adet patlıcan (ince kemer makbuldür)
  • Bir deste çöp şiş
  • 2 Orta boy domates
  • KIZARTMAK İÇİN 
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • FIRINLARKEN 
  • 1 Yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 2 su bardağı kaynar su                         YAPILIŞI:

 Patlıcanları alacalı soyup,yuvarlak doğrayıp 15 dk tuzlu suda bekletelim.Daha sonra suyunu süzüp kenara alalım.
 Kabımızın içine kıymayı ,rendelenmiş soganı, galeta ununu,tuz vede baharatları katıp iyice yoğuralım.

 Domatesleri iri küp kesip hazırlayalım.

Çöp şişlere sırayla önce patlıcan,sonra ceviz büyüklüğünde aldığımız köftelerden sonra domates böylece şişimizi dolduralım.

Tavaya sıvı yağı koyup iyice kızdırıp şişleri çevirerek kızartalım ve fırın tepsimize dizelim.

Bir kase içerisinde kaynar suyu ve salçaları karıştırıp birazda tuz atalım Şişlerin üzerlerine gezdirelim.

Yüksek ısıdaki fırınımızda tepsideki su kaynamaya başlayınca 10,15 dk pişirip fırından çıkartalım.İstediğimiz gibi servis edelim afiyetle:)))

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,ne kadar nefis bir kebaptır bu böyle..
Zaten patlıcana dayanamam,bir de böyle görünce içine düşmeme ramak kaldı .:)
Çok lezzetli olduğundan şüphem yok,fırsat bulunca denicem inşAllah..
Mutlu haftalar diliyorum..

Unknown dedi ki...

offffff fatma hanımcım süpersin bana mı bu:) bayılırım patlıcan_et yemeklerine:)
süper olmuş ellerine sağlık,yorum bırakırken uğraşmışsın sanırım çok teşekkürler her yorumun için,sizi buradan da olsa tanıdığıma memnun oldum.
sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

vayyyyy.süper olmuş canım.söylemeye kelıme bulamadım.ellerine sağlık.öpüyorum.

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerine sağlık,sevgiler

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm harika olmuş görüntü süper..her ne kadar kalorisi fazla olsada deneyeceğim inş:)

Duygu dedi ki...

Merhaba, en sevdigim yemeklerden biri cocuklugumdan beri. Ellerinize saglik...

yeşim dedi ki...

hayırlı bol lezzetli bol şükürlü bol ibadetli güzel bir hafta diliyorum arkadaşıma...
ellerine sağlık canımmmm
aldım listeme bu hafta yapıcam inşallah...yanına pilav birde cacık....
öpüyorum en kocamanından...

yedirenk dedi ki...

aclacım olsada yesem yani süpper ellerine sağlık....

Hayatın Tatları dedi ki...

önce kızartmak güzel fikir. ellerine sağlık fatma ablajım.

Unknown dedi ki...

Harika bir lezzet harika !!
Nasıl iştah açıcı görünüyor çok canım çekti.
Ellerine sağlık canım
Öpüyorum.

yemekbiraşk dedi ki...

görür görmez vuruldum:) nefis gözüküyor
sevgilerimle

Baharcicegi dedi ki...

Patlicanin her haili seven biri olarak kebabi enfes istah acici hali beni aciktirdi birden
Burdaki patlicanlar türkiyedeki gibi lezetli olmuyor pisince eriyor
nefis olmus eline saglik

Unknown dedi ki...

ENFES GRÜNÜYOR FATMACIM ELLERİNE SAĞLIK PATLICANI ÇOK SEVERİM PRATİK BİR LEZZET OLMUŞ.
SEVGİLERİMLE...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canlarıma güzel yorumlarından dolayı çok ama çooook teşekkür ediyorum

TATESAL dedi ki...

Ben bu yemeği yağda kızartmadan direk fırında yapıyorum,kızartınca daha çabuk pişer değil mi denemek lazım,sevgiler....yemeklerini geziyorum hala çıkamadım sayfandan,oruçluykende iyi oluyor zevkle takip ediyorum....

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

teşekkür ediyorum sevgili tatsel
evet direk fırındada güzel olur ama ben patlıcanın kızartma tadını çok seviyorum sanki daha lezzetli olduğunu düşünüyorum

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

sevgili tatesal:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...