8 Haziran 2011 Çarşamba

PATLICANLI PİLAV

Canlarıma. dostlarıma,ziyaretçilerime sevgi ve selamlarımı gönderiyorum .Bu gün nefis memleket bulguruyla şöyle güzel bir pilav yapayım dedim .Pilavı patlıcanlarla da lezzetlendirmek istedim .çok güzel oldu.Her nekadar pirinç pilavını yeğlesem de  işte tarifff...)
PİLAV İÇİN GEREKLİ OLANLAR:
2 Su bardağı pilavlık bulgur
3 yemek kaşığı tereyağı
1 adet yeşil biber
1 adet kımızı biber
1 küçük soğan
1 yemek kaşığı salça
1büyük bostan patlıcan (2 veya 3 tane kemer patlıcanda olabilir)
tuz
HAZIRLANIŞI:
Pilav tavamıza yağı ,küp doğranmış ,soğanları,küçük doğranmış biberleri koyup hafif kavuralım.
bulguru ilave edip, bir iki çevirelim.
salçayıda katıp ,karıştırıp 4/5 su bardağı suyu koyup,kaynayınca ocağı kısıp suyunu çekince demlenmeye bırakalım.
Diğer tarafta  çigi çizgi soyduğumuz patlıcanları büyük kareler halinde doğrayalım
10dk tuzlu suda bekletip .sonra sudan çıkarıp iyice sıkıp bol kızgın yağda kızartalım
isterseniz pilavın üzerine dizerek ,yada pilavın altını kapattıktan sonra üzerine koyup karıştırıp da servis edebilirsiniz.afiyetler olsun :)

22 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok ama çok güzel gözüküyor :)
Hemen yanıbaşındaki tavuk hele..:)
Yakınımda olsan da bi koşu gelip,bir tabak da ben alsam :)
Ellerine sağlık canım..
sEVGİLERİMLE..

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm çok seviyorum patlıcanlı pilavı senin tarifin değişikmiş ben daha farklı yapıyorum ama eminim harikadır keşke o tabak burda olsa:))

Unknown dedi ki...

nefis olmuş,patlıcan da lezzete lezzet katmış.ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

Merhaba canim pesto sosunu balik yanindada kullanbilirmiyim diye sormussun tabiikide kullanabilirsin.
Ama patlicanli bulgur pilavina bayildim ellerine saglik.Sevgiler

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık patlıcan aşığı biri olarak çok severim patlıcanlı pilavı sevgiler.

fatosun mutfagından... dedi ki...

kesinlikle patlıcanı pilava çok yakıştıranlardanımm:))çok leziz görünüyor..ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Ben bulgur pilavını tek geçerim.
Çok seviyorum.
Oyyy oyyy yanındada tavuk nasıl canım çekti anlatamam.
Ellerine sağlık canım benim
Öpüyorum.

Aycan dedi ki...

Patlıcanlı bulgur pilavı inanılmaz süper bir şey oluyor.Tabakta bu lezzeti yansıyorablacım.Nasıl canım çekti bilemezsin.

Ellerine kollarına sağlık.

Öpüyorum.

pembe kekik dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor.Elinize sağlık.

Benden Sofralarınıza dedi ki...

Patlıcanı çok severim pilavda nefis olmuştur ellerine sağlık.

sarımutfak-hande dedi ki...

hem bulgur hem patlıcan bayılırım bu pilava ellerine sağlık canım çok güzel olmuş

yedirenk dedi ki...

ABLACIM PATLICANLI OLAN HERŞEYİ SEVERİM BEN:)ELLERİNE SAĞLIK...

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel bir sunum olmuş ellerine sağlık,sevgiler.

behlulksn dedi ki...

ellerine sağlık görüntü süper sevgiler

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Patlıcanlı pilavı çok severim.Görüntü iştah kabartıyor,hele tavuk da yandan yandan göz kırpıyor.Bende varım dercesine.))Ellerine sağlık canım.Ben kızartmadan birlikte pişiriyorum.
Sevgilerimle...

Hatice dedi ki...

patlıcan herşeye yakışıyor, ellerine sağlık, sevgiler...

marifet ellerimizde dedi ki...

fatmacım çok guzel gorunuyor ellerıne saglık:))))))))))

Disalce dedi ki...

canım nefis görünüyor..ellerine sağlık....çok yakışmıştır eminim...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hem bulgur, hem patlıcan! İnsan bu ikiliyi bayıla bayıla yemez de ne yapar:)

Ellerine sağlık canım..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

BENİ İZLEYİP BU HARİKA YORUMLARI GÖNDEREN BÜTÜN ARKADAŞLARIMA SONSUZ TEŞEKKÜRLERİMİ SNUYORUM HERKESİ SEVGİ VE MUHABBETLE KUCAKLIYORUN
SAĞOLUN VAROLUN CANLAR:))))

birsence dedi ki...

patlıcan herşeye pek yakışır yaaa...ellerine sağlık arkadaşım...

Hayatcemresi dedi ki...

Fatmacığım,
nefis bir pilav olmuş,bulgur pilavının her hali de çok güzel oluyor,eline sağlık,sevgiler...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...