25 Haziran 2011 Cumartesi

KARNIYARIK

 GEREKLİ OLANLAR:
1kg patlıcan
250 gr kadar kıyma
2 orta boy soğan
1 tutam maydanoz
5 yemek kaşığı salça (2 yemek kaşığı iç malzemeye diğeri suyuna)
4 diş sarımsak
karabiber,  kırmızıbiber,tuz
2 adet iri domates
3 su bardağı su
KIZARTMAK İÇİN SIVI YAĞ
HAZIRLANIŞI:
Önce patlıcanları saplarını kesip alacalı  soyalım. Bol tuzlu suda 10dk bekletelim.
Sudan çıkarıp iyice sıkalım ve havlu peçeteyle kurulayalım.
Kızgın yağda  patlıcanların hertarafını iyice kızartıp,
fırına koyacağımız tepsimize dizelim.
Diğer tarafta içi hazırlamak için soğanları küp doğrayıp tavaya koyalım
hafif pembeleşince etti  ilave edip iyice kavuralım salça ,tuz ve baharatlarıda katıp bir iki çevirelim
ince kıydığımız maydanozlarıda koyup karıştıralım ve patlıcanların üstte olan kabuklu taraflarını bıçakla çizip
kıymalı içi gerekiği kadar dolduralım (ben içi fazla hazırlamışıtım birazda biber doldurdum)üzerine domates dilimleri ve doğradığımız sarmısakları dizelim.
Diğer bir tarafta 3 su bardağı kaynar suya 3 yemek kaşığı salçayı koyup karıştıralım ve tepsiye gezdirelim yüksek ısıdaki fırında kaynamaya başladıktan sonra 20,25 dk pişirelim,


NOT:
Her fırının ısı ayarı farklı oabilir zamanı kendiniz fırınınıza göre ayarlayınız

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Güzel görünüyor, ellerinize sağlık.

:( Karnım aç

pembe kekik dedi ki...

En sevdiğim yaz yemeklerinden.Yanına pilav ve cacık.Nefis.Ellerine sağlık...

anneanneninemekleri dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine sağlık,bende ne yapsam bugün diyordum bu resim de kararımı vermeme yardımcı oldu menümüze aldık,sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik canim benim... Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık patlıcan aşığı olarak her haline bayılırım mutlu pazarlar sımsıcak sevgiler.

Limon çiçekleri dedi ki...

Karnıyarık en sevdiklerimizdendir.Ellerine sağlık,nefis görünüyor..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

patlıcan yazın en güzel sebzesi kaç çeşidi var bilmiyorum ama karnıyarık hiç kimsenin hayır diyemeyeceği lezzetlerinden göz kamştırıyor ellerine sağlık canım sevgilerimle güzzel bir hafta diliyorum

Unknown dedi ki...

Kaç gündür aklımda ama dayanamam yerim diye ev halkınada yapmıyorum.
Nefiss bir lezzet.
Yanında pilavla offf
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

10 numara!!! Goruntuye bakarmisiniz yaaa. yeni sofradan kalktim ama inan canim çekti!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...