11 Haziran 2011 Cumartesi

FANTALI PASTA

 Hayırlı günler mutlu hafta sonları diliyorum arkadaşlar . Ülkemin  birçok yerinde insanlar artık bırakın baharı, yazın keyfini çıkarırken biz hala penceremizden yağan yağumuru seyrediyoruz .Özledik pırıl pırıl güneşi
İnşallah çok uzun sürmez de bizlerde pikniklere çıkar kırlarda dolaşırız diye ümit ediyorum :)
Bu arada evde otururkende tabiki boş durmuyorum tarifler deniyorum olmadı uyduruyorum .iyi olanlar gösteriye çıkyo olmayanlar mırın kırın(buda ne demekse:)yenip kalkılıyo.Ben bugün öyle bir tarif veriyorum izleyenlerime yani çok lezzetli ve güzel olanını . üzerinin portakallı jölesi soğumasına sabredemeden kesildiği için pek düzgün olmadı ama tadı harika  nefis çok pratik ve hafif bir pasta oldu deneyecek olanlara afiyet olsun diyorum :))
KEK İÇİN GEREKLİ OLANLAR:
(Orta boy kelepçeli kalıp için malzemeler)

  • 3 yumura
  • 3türk kahve fincanı toz şeker
  • 1t.k. fincanı süt
  • 1t.k.fincanı su
  • 4 t. k. fincanı un
  • 1 t. k. fincanı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • portakal kabuğu rendesi
ÜZERİNE:

  • 2 su bardağı  fanta
  • 2yemek kaşığı nişasta
İÇİNE:
  • 1paket çikolatalı fındıklı puding
  • sütü tariften yarım bardak az koyup hazırlayalım 
  • soğumaya bırakalım.
HAZIRLANIŞ:
  • Çırpma kabımıza yumurta ve şekeri koyup beyazlaşıp köpürene kadar çırpalım
  • Sırayla diğer bütün kek malzemelerini katıp karıştıralım.
  • Yağladığımız kalıbımıza döküp orta ısıdaki fırınımızda pişirelim.
  • Diğer bir tarafta tencereye 2su bardak fanta ve2 yemek kaşığı nişastayı katıp karıştırarak pişirelim.
  • Soğuyan keki kalıptan çıkarıp ikiye ayıralım . Alt tabanı tekrar kelepçeli kalıbımıza koyalım.
  • Araya hazırladığımız soğuttuğumuz pudingi yayalım
  • Üstüne ayırdığımız keki koyup .pişirdiğimiz fantayı üzerine boşaltalım
  • Kalıbı hafif çalkalayalım karışım iyice etrafa dolsun diye,dolapta en az 4 ,5 saat bekletip kalıbımızdan çıkarıp servis edelim.
  • Pastamız dolapta bir gün beklerse daha düzdün kesiliyor.:))

17 yorum:

marifet ellerimizde dedi ki...

FATMACIM ELLERINE SAGLIK.OZELLIKLE COCUKLAR ICIN HEM BESLEYICI HEMDE NEFIS BIR PASTA OLMUS:))))))

mutfaksoleni dedi ki...

Merhaba canım! Tariflerinin görüntüsüne bayıldım. İlk fırsatta ailem için deneyeceğim. Aranıza yeni katıldım. Ziyaretini beklerim. Selamlar...

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık fatma hanımcım bal şeker olsun bu arada bloguma bıraktığın güzel yorumların için çok teşekkürler insan tanımadan birini sever mi?evet sever seni seviyorum fatma ablacım
sevgiler

Unknown dedi ki...

Fatmacım ellerine sağlık görüntü süper sevgiler.

yedirenk dedi ki...

ablacım pastan nefis olmuş,ellerine sağlık....

yemekbiraşk dedi ki...

pastan çok değişik olmuş fatmacım eline sağlık sevgileirmle..

mutfagabuyrun dedi ki...

fantalı da hiç denemedim ama görüntüsü çok güzel canım.ellerine sağlık.öpyorum.

Limon çiçekleri dedi ki...

Fatmacığım döktürmüşün yine ve yine değişik bir tarif olmuş ellerine sağlık.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Cooook nefis görünüyor elinize saglik!

Adsız dedi ki...

Bizim evde cok sevilen bir kek, misafirler tarafindada herzaman sevilmistir. Ellerine saglik. Sevgiler...

Marifetane hobi dedi ki...

Ablam ellerine sağlık.Benimde favorim olan bir pasta bu çok nefis görünüyor.Hepinize afiyet olsun yarasın ..

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Görüntü harika!
Hep denemek işstediğim tariflerden biri bakalım ne zaman deneyeceğim:))

sevgiler

Unknown dedi ki...

Gece yarısı pasta diye tutturucam şimdi..
Nefisss görünüyor canım
Ellerine sağlık.
Öpüyorum.

pembe kekik dedi ki...

Nefis görünüyor.Elinize sağlık...

anneanneninemekleri dedi ki...

DEĞİŞİK GÜZEL BİR TARİF OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK,SEVGİLER

keskinli dedi ki...

bizim buaralrda ayni bir yagmur bir günes hadi bakalim hayirlisi

pasta sahane görünüyor ellerine saglik bir dilimcikde ben alsam:))
sevgiler

Unknown dedi ki...

Cok basarili bir pasta olmus, Fatma ablacim, ellerine saglik

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...