29 Kasım 2011 Salı

TEPSİDE ORUK KEBABI


 Sevgili dostlarım!!! canlarım nasılsınız bakalım herkesler iyidir inşallah ))Benmi !!!Bende iyiyim diyeyimde iyi olayım)) Hamdolsun rabbime ufak tefek sağlık sorunlarım  dışında  pek önenli bişey yok.. 18 yıldır artık  ben alıştım da sevgili bünyemin kabul etmediği... Ara ara ilaçlarını beğenmeyen  hipotiroid im var ...bügün çok verdin( yarın az geldi diyebiliyor... Bu durum da bütün hormonları altüst ediyor...  mesela iki  gündür başımı uykudan kaldıramıyorum bıraksalar 24 saat uyuyacam... Daha birsürü etkileri var da neyse geçiyim onları şimdi.( Dışarı çıkıp yürümek istiyorum açılmak için nefesim kesiliyor yürümekte zorlanıyorum .Dün gidip tahlil yaptırdım evet... Gene ilaç fazla gelmiş... Dozu düşürdük biraz daha iyi hissediyorum.Allahım daha kötü hastalıklardan korusun:) Neyse işte böyle canlarım ben bunları bırakayımda sizlere bu harika enfes oruk kebabı mın tarifini vereyim... Ben kebabımı fırında yaptım malum mangal yakacak imkan yok kış günü... Bende fırında yapsam nasıl olur dedim ...inanın çook güzel oldu denemenizi taviye ederim canlarım(ama mangalda da denmek isterim tabiki) Gelelim tarife:))))
GEREKLİ OLANLAR:
500gr yağlı kıyma
1 su bardağı çiğköftelik ince bulgur
1 adet kuru soğan
yarım demet maydanoz
karabiber
kırmızıbiber
tuz
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı isot
HAZIRLANIŞI:
Derin bir kaba  eti ,yıkanmış bulguru,baharatları ,tuzunu,maydanozu katıp ara ara su ilaveleriyle bulgur iyice yumuşayana kadar yoğuralım.Hamurumuz 2cm kalınlığında olacak şekilde bir fırın tepsisini sıvı yağla yağlayıp
hamuru içine koyup elimizi ıslayıp bastırarak düzleştirelim. yüksek ısıdaki fırında üzeri kızarana kadar pişirelim
isteğe bağlı salata ve soslarla servis edelim .Tavsiyem baharatlı soğan salatasıdır..Afiyet olsun ...



35 yorum:

gülcan dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım harika görünüyor bu akşam yemeekte sendeyiz haberin olsun.bu kebap kaçmaz diyomuşum....

Unknown dedi ki...

Fatma hanımcıcığım geçmiş olsun ,hastalık çok zor Allah kötü hastalıklardan korusun.Bir kaç gün önce benimde migrenim tuttu tam üç gün çektim resmen dünyam karardı.çok şükür şimdi iyiyim,hayata dönmek çok güzelmiş diyorum.Bu kebabı geçenlerde bir yerde yedik çok hoşumuza gitti, tarifinizi en kısa zamanda deneyeceğim.hoşçakalın.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

canııımmm... memnuniyetle
teşekkür ederim GÜLCAN:))

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Nazmiye Canım arkadaşım sanada çok geçmiş olsun..
napalım ALLAHTAN gelen kabulümüzdür... gerçekten çok harika bir lezzet oldu))

Unknown dedi ki...

Geçmiş olsun bitanem.Allah çaresiz hastalık vermesin inşallah. Bu hafta bloglarda çok güzel tarifler aldım. Bunlardan birisi de şu yukardaki tarifin bir şeyi merak ettim canım adı niye oruk biliyorsan cevaplarsan sevinirim.Yemek konusunda her şeyi en ince detayına kadar merak edenlerdenim bende.Ne yapalım huy işte.Ellerine sağlık.Sevgilerimle...

mutfagabuyrun dedi ki...

geçmiş olsun canım.acil şifalar diliyorum.kebap süper görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Elif cim teşekkür ederim canım benim sağol ))
yemek kilis yöresine ait bir yemek ama isminin nedemek olduğunu bilmiyorum şiveyle alakalı aliba
sevgiler :)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

sevda teşekkür ederim canım beni arada sarsmasa onu hastalık bile saymıyorum :)

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

öncelikle çok geçmiş olsun allah şifa versin inşallah
ayrıca oruk kebabı da harika görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

anneminkizıyim dedi ki...

Canim gecmis olsun, acil sifalar dilerim.
Oruga gelince harika olmus ellerine saglik, bir epeyi oldu yapip yemedigim, inan gönlüm cekti simdi, ellerine saglik canim,
sevgiler....

yemekbiraşk dedi ki...

Allah daha beterinden korusun cümlemizi.. uda zor böyle bitmek tükenmek bilmeyen ilaçlar.. oruk da hep denemek istediğim ama daha yapmadığım bir yemek ellerine sağlık
sevgileirmle..

Adsız dedi ki...

gecmiş olsun canımmmmm.
rabbim şifa nasip etsin.birde dereotu denesen günlük yesen tiroiti düzenliyor diye biliyorum.
birde annem yazın demişti ceviz cok tazeyken bir kür vardı dediler ama aklıma gelmedi,onu dene diye gerci, bende hiç ugraşmıyorum hatda migrenden bayılıyorum,ama ilacda icmiyorum,ama birde baş edemedigim ürtikerde icmek zorundayım dedigin gibi hersefer fark atıyor sevgilerimle canım:))))

CANBOGAZDAN dedi ki...

gecmis olsun, uzuldum canim. kebap harika gorunuyor, ellerine saglik.

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Bu tarifi mutlaka deneyeceğim.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

Cok gecmis olsun. Rabbim sifalar versin.
Yemeginizde cok hos. Ellerinize saglik.

Selamlar

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

şehrinaz çok teşekkür ediyorum canım sağol:)
anneminkızıyım teşekkür ederim canım denemenizi tavsiye ederim pişman olmassınız:)
yemekbiraşk amin canım 18 yıldır her sabah hiç aksatmadan ama şükür diyorum genede teşekükr ediyorum canım benim:)
selikam canım bende duydum dereoyunu ama bu öyle bişeyki ilacı bıraksan olmuyorilaçla alsan fazla gelebiliyor ilaç dışında birşey kullanmaya korkuyorum çünki etkis bende çok kötü oluyor.sağolcanım allah razı olsn teşekkür ediyorum
öpüyorum:)
canboğazdangelir teşekkür ederim canım :)
pembe kekik sağol canım deneyince memnun kalacaksın öptüm :)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Selen Cake Turkish Cuisine teşekkür ediyorum canım sevgiler:)

Mutfak Dili dedi ki...

Canım benim çok geçmiş olsun. Rabbim en kısa zamanda acil çifa versin. Hastalıgın küçügu buyuyu olmaz. Saglık çok onemli.
Eline, koluna gonlune saglik canim. Kebab soganli sumakli karisimla harika oluyor Birde yufka arasinda oldumu ımmmmm.
Opdum canım..

kalpkurabiye dedi ki...

ablacımm gelmiş geçmiş olsun diyorum..
acil şifalar rabbimden temennimdir senin için..
kebabın nefis görünüyor ellerine sağlık ablacım..

yemekbiraşk dedi ki...

fatmacım peynirler içinden dökülmüyor hafif sıkıştırdığın ve yumurtaya buladığın için. biraz firar veren olsada sorun yaşanmıyor yağlı bir peynir olmaz sadece
sevgilerimle

anneanneninemekleri dedi ki...

Değişik bir lezzet harika görünüyor sevgiler

Peygamberim İzinden dedi ki...

Benim troidlerimde tembel çalışmıyor.
Epeydir doktorada gitmedim nodülümde var ihmal ediyorum ama bende yaklaşık bir aydır biri benim boğazımı sıkıyor gibi devamlı bu his var maalesef dikiş kursundan, dergi çalışmalarından, üç talebem var onların dersini bile uyuklayarak alıyorum, çocuklar, ev işleri derken ihmal ettim. Bu kadar yoğunluğa nasıl ne zaman girdimde bilmiyorum herşeye rağmen bloglarıma da vakit ayırıyorum.. Ben böyle mutluyum boş kalmaktan iyidir. (haraketsizlikten bu hastalık beni buldu şimdi çok haraket ediyorum hayırılısı)
Rabbimin Rızasını alırız inşaallah..
Tarifnizi çok hoş ve pratik anlatmışsınız iki üç gün içinde pişirir yayınlarım inşaallah çünkü epeydir ardığım bir tarif bu..
Allah'a emanet olun..

Unknown dedi ki...

Gerçekten harika bir tarif. Paylaşım için teşekkürler, sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Mutfak dili:canım çok teşekkür ederim.. haklısın canım derler ya insanı neresi ağrısa canı ordan çıkıyor
evet canım yufkanınarasına kebapları diz biraz soğan salatası serpiştir dürüm yap ohhh:)))

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Denizcim Allah razı olsun diyorum..
amin canım beni
teşekkür ederim:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ANNEANNEMİNEMEKLERİ...Teşekkür edrim canım:)
Emine cim canım ihmale gelmiyor bu hastalık çok şükür şu anda bende nodül yok ama sonrasını bilemem.
canım ben
biran önce tahlillerini yaptır derim
çünki hormonlar düzene girince çok büyük rahatlama oluyr bende.uyku halim,yorgunluk hissim,çarpıntılarım,vs düzeliyor
hareketsizlikten bu hastalık beni bldu diyorsun ya canım hayır hastalık yavaş yavaş seni hareketsiz hale getiriyor.
neyse rabbim neyler neylerse güzel eyler bunada şükür:)
merakla bekliycem tarifin sonucunu
öptüm:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

zencefilcim bende sana teşekkür ediyorum ilginden dolayı
segiler:)

birincisin dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun, Allah sağlık sıhhat versin inşallah..Oruk kebabı çok güzel olmuş.Ellerinize sağlık..

Hayatın Tatları dedi ki...

Fatma ablajım çok geçmiş olsun sana. Aman dikkat et sen kendine.Şu ilaçlar ne fena olmasalar bir türlü olması ayrı bir türlü..kebabında harika olmuş ellerine sağlık

Deniz dedi ki...

Merhaba, ellerinize sağlık. sevgiler.. :)

www.LensMarket.Com

FERZAN dedi ki...

slm,ellerine sağlık daha önce hiç tatmadığım bir lezzet inşallah denemek kısmet olur,sevgiler...:)))

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

HAYATIN TADLARI canım çok teşekkür ederim ilginen dolayı mutlu oldum canım çok ötüm sevgiler:)
DENİZ çok teşekkür ederim sizi bloğumda körmekten çok ama çok mutlu oldum canım sevgiler:)
FERZAN canım ziyaretin beni mutlu etti çok teşekkür ederim inşallah hakkıyla pişiren bir elden tadarsın
denmeni tavsiye ederim öptüm sevgiler:)

NİRVANA dedi ki...

cok begendim kebap gibi durmus...ellerine saglık...sevgiler....

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

NİRVANA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ))ZİYARETİNİZ BENİ ONURLANDIRDI
GÖRÜŞMEK ÜMİDİYLE
SEVGİLER:))

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

çok güzel yapacağım bunu eline sağlık

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...