3 Kasım 2011 Perşembe

YUMURTALI UN HELVASI VE UZU ZAMANDIR BEKLEYEN MİM:))


Merhabalar canlarım:))Herkese selam ve sevgiler gönderiyorum .Evet içim yanıyor ,yüreğimin sızısı hala dinmedi :(Dinecek gibide değil.Ama hayat devam ediyor yenilip içiliyor.
kuzumun isteği üzrine yaptığım yumurtalı un helvasının tarifini paylaşmak istiyorum sizlerle..


 GEREKLİ OLANLAR:
250 gr tereyağı
3 su bardağı un
2 su bardağı süt
2/5 su bardağı şeker
1 yumurta
HAZIRLANIŞI:

  • Derin bir kasede süt şeker ve yumurtayı iyice çırpıp bekletelim.
  • Derin bir tavada ( çelik tava olursa daha iyi )yağı eritip ,unda ilave edelim ve unun kokusu çıkıp rengi dönene kadar kavuralım 
  • Un kavrulunca karışımı yavaş yavaş ekleyelim ve bu aradada sürekli karıştıralım topak olmasın diye.(eğer topak olursa blenderden geçirebilirsiniz)
  •  fazla soğumadan kaşıkla servis tabağına alalım...)
Gelelim mim e... canım UMUTSEPETİ  Zeliha'cım beni mimlemiş çok memnun oldum beni kendine yakın hissedip  onurlandırmış ben cağızı:) çok teşekür ediyorum canıma elimden geldiğince becerebildiğim kadar cevaplamaya çalışayım...

İlk düzenli okuduğunuz blog ve hissettikleriniz.
bütün blogları gezerdim isimlerine dikkat etmeden rastgele dolaşırdım .Blog ne bilmezdimki  bloğumu kurmdan önce:) portakal ağacını sürekli okurdum.
Sanal alemde tanışıp görüştüğünüz bloggerler;
malesef sadece netten çok yalnızııımmm:(ama bütün blog arkadaşlarımı kardeşlerimi yüzyüze tanımayı çok isterim...
Blog dünyasına adım attığınızda,gökyüzündeki yıldız kadar parlak gelen,asla onun gibi olamam diye düşündüğünüz Blogger'ler;
inanın bütün samimyetimle söylüyorum herkesi hayrnlıkla takip ediyordum .ne kadar becerikli insanlar ne güzel şeyler yapıyorlar diyordum .
Moda blogları arasında  en sevdiğiniz blog
pek moda takipçisi değlim ....isimleri hatırlayamıyorum 
Yazılarını okurken keyiflendiğiniz bloggerler;.HASRETLİLEZZETLER...YETURLA LEZZETKARELERİ..BİRSENCE..HAYAT CAFE...UMUTSEPETİ..CAFE PORTAKAL..BALBÖCÜKLERİ..http://PEMBE KEKİK..TOMBUL TARİFLER...AYCANIN MUTFAĞI..SELİNKA...SIRADAN BİR BALIK.....DELİ ANNE...LİMON ÇİÇEKLERİ..TÜLİN_sihirli tatlar
Sürekli sayfasını açtığınız,okuyup yorum bırakmadan çıktığınız bloglar:izlediğim blogları sürekli takip ederim ve yorum bırakırım  yetiştirebildiğim kadarıyla:)
Kendinize yakın bulduğunuz bloggerler:Yeturla lezzet kareleri..hayat cafe...hasretlilezzetler....birsence...umut sepeti..cafe portakal..tombul tarifer...aycanın mutfağı...selinka...limoçiçekleri...anannemin emekleri...papatya pirensesin dünyası...şehrinaz..sarımutfak...marifetellerimizde...sevalcelezzetler...mutfaktan mis kokular...muhabbetsofrası...hayatın tatları...mutfağabuyrunpastabörek daha neler...mutfak dili...lengineer...çeşnicihandan...annemin kızıyım..tülin sihirlitatlar...fatoşun mutfağndan..şirince tatlar:))
aklıma gelmeyen daha bir çokları neolur unuttuysam kusura bakmayın:((
Blogger denildiği an aklımıza gelen ilk isimleri yazıyoruz :)
Link vermiyoruz,sadece aklımızda kimler yer etmiş onu öğrenmiş oluyoruz.:

Birsence ...portakalağacı...yeturlalezzetkareleri...cafe portakal...hayat cafe...hasretlilezzetler..
Bende bu mimi kendime yakın bulduğum tüm canlarıma gönderiyorum:))

16 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Yumurtalı helva ilk kez görürüyorum.

Ellerine emeklerine sağlık canım.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ah şimdi farkettim teşekkür ederimmmm :)

Şirince Tatlar dedi ki...

un helvasına bayılırım nefis görünüyor canım bu arada beni unutmuşsun:(((

Unknown dedi ki...

Canım helvaya söylenecek söz yok..
Çok güzel görünüyor.
Mimimde adımı görmek beni nasıl mutlu etti bir bilsen..
iyiki seni tanıdım canım benim..
Öpüyorum.

mutfagabuyrun dedi ki...

un helvası çok gzel görünüyor canım.yumurtalısını hiç yemedim ama görüntüden lezzetli olduğu belli .ellerine sağlık.sevgiler.

bırtutamkekik dedi ki...

buram buram kokusu hgeldi sanki buralara kavrulmuş unun:)
ellerinize sağlık...
hayırlı bayramlar:))

anneanneninemekleri dedi ki...

Yumurtalısını hiç duymamıştım,ellerine sağlık eminim güzeldir,sevgiler

Adsız dedi ki...

fatmacım ellerine saglık ,
helva bizim oralarınkine cok benziyor,bizdede kaymakla yaparlar canım.
sevgili babannem ve halam süper yapardı,
ama bende, ne kadar ugraştıysamda başaramadım:(((
miminde yer vermişin bende seni cok seviyorum dualardan unutma sevgilerimle canım:))))

Hayatın Tatları dedi ki...

fatma ablajım çok mutlu oldum! teşekkür ederim..İnşallah cevaplamak isterim.
Un helvasına çok şaşırdım yumurtayı ilk kez duydum. ellerine sağlık kıvamı süper görünüyor.

Peygamberim İzinden dedi ki...

Selamünaleyküm, Hayırlı cumalar hayırlı bayramlar diliyorum. Un helvasına bayılırım. Not defterime kayıt edicem. (Not defterim dediğimde blogum adı) Yapılacak listesi bayağı kabardı ama keyif olmayınca olmuyor Allah Daha büyük felaketler vermesin inşaallah..
Allah'a emanet ol..

Limon çiçekleri dedi ki...

Yumurtalı ilk defa duydum canımcım..Yerken nasıl bir lezzet katıyor acaba??Merak ettim denemem lazım.ellerine sağlık.Miminide keyifle okudum,heleki yakın bulduğun bloglar arasında olunca...canım sen bana daha yakınsın:)

fatosun mutfagından... dedi ki...

Dostluğu, sevgiyi ve geleceği... Aşımızı, ekmeğimizi, soframızı... Hüznümüzü, acımızı, yalnızlığımızı paylaştığımız; birlik ve beraberliğimizi, kardeşlik ve dostluğumuzu en sıcak şekilde hissedeceğimiz mübarek Kurban Bayramınızı tebrik eder, mutluluklar dilerim.

yemekbiraşk dedi ki...

ellerine sağlık canım.. uzun zamandır kendi sayfamıda ihmal ettim ama senide merak ettim bi bakayım dedim ne var neyok:) sağlıkla, mutlulukla

Unknown dedi ki...

Ismimi görünce sevindim mim'de çok saol canim :) helvayi ilk kez yumurtali goruyorum mutlaka denemek isterim, ellerine saglik harika gorunuyor

Unknown dedi ki...

Nasıl canım çekti şimdi var ya

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

un helvasını ne zaman yapmaya çalışsam büyük bir hüsranla sonuçlanıyor en son yaptığımda macun kıvamında birşey olmuştu :) artık yapmaya cesaretim yok. Ellerinize sağlık ben izninizle blogunuzda ufak bir gezintiye çıkıyorum.Başka paylaşımlarda görüşmek üzere :) takibinizdeyim

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...