17 Kasım 2011 Perşembe

MİNYATÜR HATAY'IN ÇÖKELEKLİ EKMEĞİ ...

 
Güzel günler... hayırlı cumalar olsun canlarıma:))Bu traif  Hatay'lı bir komşumuzun tarifiydi yıllar önce günlerinde misafirlerine hep yapar bizlerede gönderirdi çok sevdiğim bir lezzettir bende sizlerle paylaşmak istedim bu tarifi
basit ,lezzetli,harika oluyor canlarım denmenizi tavsiye ederim ) kucak dolusu sevgiler selamlar gönderiyorum
GEREKLİ OLANLAR:
HAMUR MALZEMESİ:
1 yumurta
2su bardağı ılık süt
1 paket   toz maya
1 su bardağı sıvı yağ
tuz,1 tatlı kaşığı toz şeker
aldığı kadar un (hamur kulakmemesi yumuşklığında)
ÜST MALZEMESİ:
500 gr çökelek(yoksa ev yoğurdunu kaynatıp tülbentte 3,4 saat süzüp kullanın)
1 yemek kaşığı kekik
1 yemek kaşığı çörekotu
3 yemek kaşığı biber salçası
yarım çay bardağı sıvıyağ
çökelek tuzsuzsa gerektiği kadar tuz
HAZIRLANIŞI:
Önce hamurun bütün malzemelerini katıp unuda azar azar ilave edip hamurumuzu kulak memesi yumuşaklığında yoğurup yarım saat mayalandıralım.
Diğer tarafta derin bir kaba çökeleği ve diğer malzemeleri katıp iyice karıştıralm
Hamur mayalandıktan sonra cevizden büyük parçalar koparıp ortasını genişce çukur yapalım ve iç malzemeden bolca koyup yağlanmış fırın tepsimize dizelim .
yüksek ısıdaki fırınımızda pişirelim
yediğiniz şifa olsun




18 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

Enfes gözüküyor fatmacım,denemek lazım malzemelere bakılırsa hepsi sevdiğimiz lezzetler.
Ellerine sağlık canım.
öpüyorum seni...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Gecenin bu saatlerinde karnım acıkıyor geç yatığım için. Şimdi olsa nasıl güzel yerdim:)

Ellerine emeklerine sağlık canım.

Limon çiçekleri dedi ki...

Aman çok değişik bir lezzet olmuş bu canım,yalnız çökelek yerine başka bir tür peynirde koysak oluyormu?

Unknown dedi ki...

Fatma'cım ellerine sağlık görüntüsün
den ne kadar leziz olduğu belli sevgi
ler...

Unknown dedi ki...

bizede annemin hataylı bir komşusu yapardı 5 çayına yetiştirirdi.ellerine saglık.

CANBOGAZDAN dedi ki...

Ay cok guzel gorunuyor bunlar, tok karina bile bir tanesini alabilirim :) Ellerinize saglik, nefis.

mutfagabuyrun dedi ki...

sıcak sıcak çayın yanında harika olur yemesi canım.ellerine sağlık.hayırlı cumalar diliyorum.

Sevil Şahin (birdemliksohbet) dedi ki...

fatmacım ellerine sağlık çok nefis olmuş
sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

merhabalar:)
bloğunuzu yeni keşfettim ve de çok geç kaldığımı farkettim..
ne kadar güzel tarifleriniz var..
harika..
çok memnun oldum,görüşmek dileği ile....
sevgiler..

Adsız dedi ki...

bende tam nerden bulursun bu tarifleri diyecektim sebeb acıklanmış:)))))
ellerin dert görmesin sayfan acılınca direk aşagıya düşüyor neden anlamıyorum hep şablonun sonunu buluyor sevgilerimle hayırlı cumalar:))))

Unknown dedi ki...

Canım sıcaıck sıcak yerin heralde birkaç tane..
Nefiss görünüyor canısı..
Ellerine sağlık.
Çok öpüyorum.

Unknown dedi ki...

harika olmuş buram buram kokusu geldi burnuma.ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

Harika görünüyor. Hem göze hem de anlaşılan damağımıza hitap ediyor. en kısa zamanda denenecek ellerine sağlık canım öpüyorum sevgiler

Narince dedi ki...

Tam kahvaltıya yaraşır, ellerinize sağlık.

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık olsun :)

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok değişik çok güzel olmuş ellerine sağlık,sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

2 kere gittiğim Ankakyayı özlemedim desem yalan olur..

ellrine sağlık , yöresel lezzetleri hep sevdim..
çok sevgiler..

pembe kekik dedi ki...

Bayılırım.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...