5 Şubat 2012 Pazar

GLAZÜRLÜ KAKAOLU YAŞ PASTA VE BİR YAŞINDAYIM


Canım dostlarım ... değerli misafirlerim  nasıl geçti ...ne çabuk bir yıl oldu anlamadım ama bloğumu açalı siz değerli izleyenlerim  ve canım blog dostlarımla buluşalı tam BİR yıl olmuş :))hayranlıkla ve takdir ederek izlerdim blogları.
Değişik taifler bulmak için geçerdim pc nin başına saatlerce blog blog dolaşırdım .Birgün benimde bir bloğum olacağı hiç aklıma gelmazdi.
yemek sitesi kurmanın çok zor   olabileceğini, benim asla başaramayacağım  hayal ötesi bir şey olduğunu düşünürdüm)
 Dostlar, arkadalar tariflerimi isterlerdi  her defasında anlatır yazar dururdum  herkese ...şimd tarifi bloğumda diyorum ((:)) Tariflerimin çoğu annemden öğrendiklerim yöresel yemeklerdi ama bir çoğuda bloglardan öğrendiğim tatlı pasta ,börek tarifleriydi :))
Nihayet bir gün canım kankam(Seher hanımcım)  arkadaşım sende tarif versene  internette  güzel pastalar yapıyorsun  diye bana verdiği gaz ve cesaretle tam bir yıl önce bu gün ve bu saatlerde...
sanki iş yerim dükkanımmış gibi  hergün sabah açıp akşam kapadığım  çok sevdiğim bloğumu açtım.)
 kendi başıma kurdum sevgili boğumu (bu duyruda evdeki bilgili ahaliye yardımcı olmadıkları için çocuk gibi başlarından savıyorlardı..  tamam... sonra... hı yarın ...)neyse.
Çok teşekkür ediyorum canım arkadaşıma  benim çok güzel uğraşların içinde olmama sebep olduğu için ve bu sayede de blogdan da birsürü arkadaşlarım olmasına vesile olduğu için
işte bir garip blogcan hikayesi:))) .
Birinci yılı doldurmam münasebetiylede bu harika damaklarda enfes lezzet bırakan glazür lü kakaolu yaş pasatayı yaptım. işte tarifim:)
GEREKLİ OLANLAR:
KEKİ İÇİN:
4 yumurta
1su bardağı şeker
1su bardağı un
1 yemek kaşığı nişasta
yarım çay bardağı kaynar su
1 paket kabartmatozu
1paket vanilya
KREMASI:
Ben hazır pasta kreması kullandım ama kremayı yapmak isteyenler için
1 lt süt
5 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı kakao
100gr margarin
1su bardağı  şeker
vanilya

KREMANIN HAZIRLANIŞI:
Tencereye süt, şeker ,nişasta un ve kakaoyu koyup karıştırarak pişirelim kaynayınca ocağı kısıp iki üç dk daha kaynatalım krema çok koyu kıvamda olacak .ılıyınca yani el  yakmayacak ısıya gelince yağı ve vanilyayı koyup mikserle 10 .15 dk çırpalım yağ tamamen kremayla özleşmiş olacak

BÜSKÜVİLİ ARA KREMASI  İÇİN
1 pakt petibör büskivi
1 çaybardağı ceviz
50 gr margarin
1 türk kahve fincan süt
BİSKÜVİLİ ARA KREMANIN HAZIRLANIŞI:
Robota bisküvileri erimiş margarini sütü ve cevizi koyup iyice ezilene kadar çekelim
yağlı kagıt  arasında pastamızın büyüklüğü kadar açıp arda kullanalım

GLAZÜR İÇİN:
1 çay bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı limon suyu
GLAZÜRÜN HAZIRLANIŞI:
derin bir kapta pudra şekeri ve limon suyunu iyice çırpalım.
KROKAN İÇİN:
4 yemek kaşığı şeker
3 yemek kaşığı su
çok az gıda boyası
(ben kırmızı meyveli bitki çayı vardı onu kullandım demleyip 1 yemek kaşığı kullandım)
KROKANIN HAZIRLANIŞI:
Tavaya şeker ve suyu  ve boyayı koyup kaynatalım koyulaşıp rengidönüp kramelie olmaya başlayınca altını kapatıp bir kase dolusu buzun üzerine rastgele gezdirelim çok beklemeden buzun üzerinden  krokanları çıkartalım kırmamaya dikkat edelim. Değişik şekiller oluşuyor pastamızın üzerini süsleyelim.
PASTANIN HAZIRLANIŞI:
Derin bir kapta yumurtanın beyazlarını kar haline gelene kadar çırpalım
Başka bir kaba yumurtanın sarılarını,şekeri ve kaynar suyu katıp çırpalım
Unu ,nişastayı,kabartma tozu vanilyayı koyup tekrar çırpalım
Hamura yumurtanın beyazlarını da ilave edip tekrar çırpalım ve yağlanmış veya pişirme kağıdı serilmiş 25cm lik kek kalıbına dökelim
90 .100 derecede fırnda pişirelim
Kek pişip soğuduktan sonra ortadan ikiye keselim(ben ip yardımıyla kestim)
Alt tabanı koyalım
Üzerine krema serelim ,onun üzerine bisküvili ara kemasını koyalım ,tekrar krema serelim ve en üste keki kapatıp kalan kakaolu kremayı pastamızın her tarafına yayalım .En üstüne glazürü rastgele gezdirelim.
Hazırladığımız krokanlarla  pastamızı süsleyelim (ben fındıklı krokanlarda yaptım aynı teknikle sadece fındık koydum farklı olarak) afiyet olsun:)
Bu tarifimi sevgili GÜLO ANNE MUTFAKTA bloğuna gönderiyorum ve kolay gelsin diyorum arkadaşma











26 yorum:

Adsız dedi ki...

Daha nice yillara. Pasta da harika görünüyor, ellerinize saglik.

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık,nice güzel paylaşımlı yıllar canım..sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Daha nice yıllar bizimle birlikte olursun inşallah:)

Pasta da nefis görünüyor, ellerine sağlık tatlım..

Peygamberim İzinden dedi ki...

Selamünaleyküm tebrikler nice yaş günlerine benim de 06.08.2011 de mutfakincisi tam bir yıl olacak. Blogum benim içinde sabah akşam kontrol ettiğim çok sevdiğim stres attığım ve diğer bloglarımla islamı tebliğ ettiğim bir yer dediğin gibi bir dükkan misali..
Allah'a emanet ol...

kalpkurabiye dedi ki...

iyikide gelmişsin ablacım:))
kutluyorum birinci yılını daha nice yıllar beraber olmayı diliyor,pastandan bir dilim rica ediyorum:)
mutlu haftalar..
sevgiler..

Hayatcemresi dedi ki...

Fatmacım,
bir hayli emekli ve gösterişli bir pasta olmuş,
eline sağlık,
nice hayırlı senelere...

mutfagabuyrun dedi ki...

nice uzun seneler güzel paylaşımlar diliyorum canım.sevgiler.

yeşim dedi ki...

canım arkadaşım daha nice uzun yıllara...seni tanımak çok çok güzel.. öperim ...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Fatmacığım blog yaşın hayırlı olsun daha nice nice yıllara hep beraber .
Canım tarifin yayınlandı.Katılımından dolayı tşk ederim.O güzel tariflerinizle etkinliğe desteklerinizi bekliyorum sevgiler

lezzet-i mekan dedi ki...

yeni yaşın kutlu olsun, pastada nefis olmuş ellerine sağlık, güzel bir hafta dilerim sevgiler.

reyhane dedi ki...

SLm,nice güzel yaşlar dilerim bloguna..

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Tebrikleeer nice yillariniz olsun insallah zevkle keyifle...

Pastaya gelince cok nefis görünüyor,degisik bir tarif,denemk isterim,tamda pasta istiyordu canimiz,tesekkürler size,sevgiler...

özlem dedi ki...

hayırlı olsun. İyiki böyle bir blog açmışısın ve tanışmışız. ben çok seviyorum burdaki arkadaşlığı.
pasta çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

Narince dedi ki...

Nice yıllara!

anne eli gibi dedi ki...

nice mutlu paylaşımların olsun inşallah,pasta nefis görünüyor emeğine sağlık..
iyi haftalar..

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

sanki yazdıklarında beni anlatıyorsun:)

nice güzel senelere ve paylaşımlara inşallh.

pastanın görünümü de harika bugüne uygun bir pasta olmuş ellerine emeklerine sağlık...

pembe kekik dedi ki...

Bir sene oldu demek.Daha nice seneler yazarsın inşallah.Kutlarım seni.Pastan nefis her zaman ki gibi.Ellerine sağlık:)

behlulksn dedi ki...

nefis pasta olmuş yiyenlere afiyet olsun sevgiler:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

bütün dostlarıma yürekten sevgilerimi gönderiyor,sevgiyle kucaklıyorum ))
ALLAH'a emanet olun)
Teşekkürler:)

sarımutfak-hande dedi ki...

nice senelere nice tariflerle inşallah canım
pasta harika ellerine sağlık
sevgiler...

ab-ı hayat dedi ki...

Daha nice yıllarda bizimle olman dileğiyle,bloğunun ilk yılı kutlu olsun...


sevgiler...

Unknown dedi ki...

tebrik ederim canım daha nice uzun yıllara ve güzel tariflere inşallah. bu arada çay kahve bahane etkinliği yeni ev sahibesiyim beklerim canım sevgiler
Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 8 ŞUBAT-22 ŞUBAT tarihleri arasında http://tombultarifler.blogspot.com yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz...
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... "Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah'a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!" Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğim :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için Tombultarifler'e gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://tombultarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım :) Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğim arkadaşlarım kırılmasınlar)

marifet ellerimizde dedi ki...

MAŞALAHHH HAYIRLI UGURLU OLSUN CANIM...NICE SENELERE .....PASTA NEFIS:))))))))))

yildiz dedi ki...

Sevgili Arkadasim,bir yilda cok yol almissin seni tebrik ediyorum.
Aramizda oldugun icin ve seni tanidigim icin cok mutluyum,nice güzel yillara hep beraber.

çeşnici Handan dedi ki...

Bu güzel blogunla ve seninle daha nice yıllar birlikte olalım canım. Blogunun yaşgünü kutlu olsun.

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Gelibolu17′nin hazırladığı

“Çay,Kahve Bahane” etkinliğine

24 ŞUBAT-9 MART tarihleri arasında

http://elifindefterinden.com yani ben ev sahibeliği yapacağım…

Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken “hadi çayı koy” geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen “sabah kahvesine geleceğim” deriz…
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız….

“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”

Muhammed Mustafa (s.a.v)

Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz
Tariflerinize “çay,kahve bahane” etkinliği için Elif’in Defteri’ne gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
http://elifindefterinden.com adresimde yayınlayacağım
Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...