23 Şubat 2012 Perşembe

AYVA TATLISI


Ey zengin! Sen Allah'ın huzuruna yüz çuval altın götürsen, Cenâb-ı Hak buyurur ki: "Ey getirdiği yükler altında iki büklüm olan kişi. Bana gönül getir, gönül. Eğer o gönül senden razı ise, ben de senden razıyım. Ama gönül senden yüz çevirmişse, ben de senden yüz çeviririm. Ben sana bakmam, gönle bakarım. Ey can! Armağan olarak bana gönül getir."





Canlarım...  artık şunu çok iyi anladım ki ben tatlı hastatsıyım ))) canım birşeyler yapmak isteyince ilk akıma tatlı tarifleri geliyor )

Napayım seviyorum ..inşaALLAH hasta falan olmamda tatlı yasağı gelmez ...Ahh o zaman işim yaş işte mutfak hırsızı olurum tatlı yüzünden (
neyse aman rabbim korusun...  hasta olan  bütün canlarımada ALLAH'ım acil şifalar versin
İşte  gene girdim mutfağa ayvaları görünce hemen tatlı yapmak geldi aklıma
çok lezzetli çok nefis oldu tam kıvamında 
Denemek isteyen dostlarıma işte  tarif:))
GEREKLİ OLANLAR:
4 adet orta boy ayva.. 1 tanesi üzerine
2 su bardağı şeker
2 ,5 su bardağı su (ayvanın pişmesine görede suyu ayarlayabilirsiniz )
2 karanfil
ince kibrit çöpü kesilmiş 1 yemek kaşığı portakal kabuğu
1 çay kaşığı tarçın
zeytin büyüklüğünde bütün zencefil
çay kaşığının ucuyla çok az kırmızı gıda boyası
ÜZERİNE:
1 paket kremşanti...veya  250 gr kaymak 
EN ÜSTE:
1 ayva 1 çay bardağı şeker yarım 1 su  bardağı su
küçük bir tavaya ayvayı rendeleyip su ve şekerini koyup pişirelim
Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişmesi yeterli olacaktır
ve fıstık 
HAZIRLANIŞI:
3 ayvayı soyup ortadaki çekirdek yerini iyice oyarak çıkartalım
çekirdekleri atmayalım pişirirken içine koyalım 4,5 tane yeterlidir.kıvam almasına ve renk vermesine yardımcı olur
pişireceğimiz tencereye  ayvaların çukur tarafları üste gelecek şekilde dizelim
üzerine toz şekeri ,suyu , gıda boyasını ve baharatlarını koyup kaynatalım
kaynamaya başlayınca kapağını kapatıp kısık ateşte ayvalar yumuşayana kadar pişirelim 
eğer ayvalar pişip su çok olursa ocağın altını açıp kapağıda kapatmadan suyunu çektirelim 
pişen ayvaları mutlaka soğuduktan sonra servis tabağına alıp tariftekinden daha az süt kullanarak kremşantimizi hazırlayıp ayvaların ortasına krema pompasıyla gerektiği kadar sıkalım
üzerine sade rendeleyerk hazırlayıp pişirdiğimiz ayvadan koyup fıstıkla süsleyip servis edelim afiyetle:)









14 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

nefis birşey olmuş bu ellerine sağlık arkadaşım..

Unknown dedi ki...

hazır mevsimindeyken tüketmek lazım. Ama Allah var çok nefis yapmışsın tatlını. ellerine emeğine sağlık. sevgiler hayırlı cumalar...

Adsız dedi ki...

Allahım, bu nasıl bir güzelliktir eline sağlık :)

hayırlı cumalar.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok şık ve güzel bir görüntü canım.harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Nefis görünüyor canım.
Ellerine sağlık.
Sevgiler...
:))

pembe kekik dedi ki...

Benim de akşam yemeğe misafirlerim var.Ayva tatlısını yapacağım daha.Ellerine sağlık.Şantinin üzerine rendelediğin ayvalar değişik geldi.Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık bende tatlı hastasıyım:)
kış bitmeden ayva tatlısı yapsam fena olmaz hani
sevgiler

hanife dedi ki...

Hayırlı cumalar,bende tatlı hastasıyım annem şeker hastası bende çok korkuyorum bir gün banada tatlı yasağı gelmesin..
Eline sağlık tatlı çok güzel görünüyor..

FERZAN dedi ki...

hep merak etmişimdir ayva tatlısını ama hiç yapmak helede yemek kısmet olmadı müsadenle ben bu tabağı aldım...:)))sevgiler...

Sanattryemek dedi ki...

cok guzel gozukuyor rengine de bayildim iyi fikir gercekten
elinize saglik

Disalce dedi ki...

bende tatlıcıyım..çok severim.çocukluğumdan beri olan bişey bu...ellerine sağlık...gerçekten harika görünüyor..

Şehnaz dedi ki...

seninde tatlın nefis görünüyor..ellerine sağlık canım..

Birsel ve İrem dedi ki...

Ellerinize sağlık, nefis olmuş. Ben de bugün fırın poşetinde yaptım. Size afiyet olsun.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Bu tarifinide düsündüm misafirlerim aslinda yaparsam insallah görürsün bloguma eklerim canim :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...