26 Şubat 2012 Pazar

HUMUS

 Ey Gönül..! İlle de birini seveceksen, dışını değil içini seveceksin. Gördüğünü herkes sever ama sen asıl görmediklerini seveceksin. Sözde değil özde aşk istiyorsan şayet; ”ten”e değiL, ”can”a değeceksin..HZ MEVLANA
GEREKLİ OLALAR:
2 su barağı haşlanmış nohut
1 çay bardağı tahin
1 çay bardağı zeytin yağı
yarım çay bardağı su
1 limon suyu
3 diş sarımsak
tuz

ÜZERİNE:
Yarım çay bardağından az zeytin yağını ısıt.1 tatlı kaşığı 
kırmızı biber ekle 
süslemek için 4,5 tane zeytin 
biraz maydanoz

HAZIRLANIŞI:
Haşlanmış nohutları robottan çekelim.
Tahin,limon,ezilmiş sarımsak.  tuz ve suyu   ilave edip tekrar robottan  geçirelim (burada suyu ,çok katı veya sulu olmasına göre ayarlayın. Hatta suyu en son, kıvama göre koyun bazen tahin çok katı olabiliyor. Yani kıvam: sürülebilir şekil de olacak).
Humusu servis tabağına alıp. üzerine yağını gezdirip ,zeytin ve maydanozla süsleyelim .

Bu  tarifimi http://elifindefterinden.com/ a gönderiyorum klaylıklar diliyorum Elif arkadaşıma:)

15 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

keske herkes cana degebilse :(
keske herkes görebilse...

canimcimm gece gece pek bir istah acici görünüyor vallahi! olsaydida yeseydim simdi :)
ellerine o güzel gönlüne saglik! sizelre afiyet sekerler sifalar olsun insAllah

öpüyorum cok cok..♥ ve seker tadinda bir hafta diliyorum, tüm güzellikler esliginde..

New York'tan dedi ki...

Cok cok severim, pita ekmegi ile beraber nam nam, ellerine saglik :)

Mutfak Dili dedi ki...

Elinize saglik olsun.. Humusu cok severim arap restorani var burada harika yapiyorlar. Humus yemek icin ziyaret ediyoruz onları.
Sevgi sevince guzeldir.. Kalpden sevince daha da güzeldir.
Bende sizi Allah rızası için çok seviyorum..
Sevgiler...

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Çok severim. Aklıma getirdin iyi oldu. Bu hafta yapayım.Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Fatma hanımcım bayılırım humusa,benden başka yiyen olmayınca pek yapmıyorum.sizin yaptığınızın kıvamı,rengi harika görünüyor eminim tadı da öyledir.ellerine sağlık,yiyenlere afiyet olsun.güzel bir hafta dilerim,hoşçakalın.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok severim, nefis görünüyor canım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Nasılda can çektiriyor humusun..
Epeydir yapmamıştım,yapıp hemen fotoğraflamalı..
Nefiss görünüyor canım benim..
Ellerine sağlık.

MUTFAKISTAN dedi ki...

Ellerine saglik sahane gorunuyor
Cok severim hic evde hazirlamadim
Tarifini aldim
Sevgiler

yeşim dedi ki...

süper bir lezzet.helede sıcak olursa hiç dayanamam.yarın yapayım bari...ellerine sağlık canısı.öpüyorum.

Disalce dedi ki...

hep merak ettiğim bir tarif..nefis görünüyor..ellerine sağlık....kaşıkta çok cici...:)

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Tarifiniz yayınlandı, katıldığınız için çok teşekkür ederim, <Ellerinize sağlık.

http://elifindefterinden.com/2012/02/28/humus/

yildiz dedi ki...

ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun

ihlamurcum dedi ki...

En sevdiğim mezelerden biridir, nefis olmuş

suezgecmutfakta dedi ki...

Ayyyy cok istah acici bir sofra olmus elinize saglik.

neslinameblog.blogspot.com dedi ki...

bu humus nasil birsey yapmak istiyorum belki esimde sever ama bence güzeldir cünkü görüntü harika

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...