29 Aralık 2011 Perşembe

PATATES VE BROKOLİ EŞLİĞİNDE ET KÖFTE

 Bütün dostlarıma selam ve sevgiler gönderiyorum )))
Et köftesi tarifimi paylaşmak istiyorum sizlerle canlarım...Patates ve brokoliylede zenginleştirmek istedim köfte lerimi ...
Bu vesileyle de sebze de yemiş oldu bizim ahali:)
GEREKLİ OLANLAR:
KÖFTE İÇİN:
500 gr orta yağlı kıyma
1 su bardağı galeta unu(bayat ekmek içini ıslayıp ezerekte kullana biliriz)
1 yumurta
1 çay bardağı su
1 tutam maydanoz ince kıyılmış
1 tutam taze nane ince kıyılmış
1 küçük soğan rendesi
tuz,karabiber,kırmızıbiber,kimyon
SOS MALZEMELERİ:
2 yemek aşığı tereyağı
3 yemek kaşığı salça
1 diş minik doğranmış sarımsak
isteğe balı baharatlar

KIZRATMAK İÇİN:
2 su bardağı sıvı yağ
1 orta boy Brokoli
5 orta boy patates
HAZIRLANIŞI:
Hamur malzemelerini derin bir kaba koyarak  1 çay bardağı suyla iyice yoğuralım elimizde köftelerimizi şekillendirip tepsiye dizip bir kenarda bekletelim.
 Derin yağ tavamıza 2 yemek kaşığı tereyağ 3 yemek kaşığı salça ve 1 diş minik doğranmış sarımsağı koyup biraz soteleyip 3 su bardağı su koyup kaynatalım .sosumuzu da hazır edip bekletelim içine istediğiniz baharatları katabilirsiniz...
Kızartma tavamıza yağı koyup önce küp doğradığımız patatesleri daha sonra çiçeklerini ayırdığımız brokolileri ardındanda köftelerimizi kızartıp servis tabağımıza alalım
üzerine sosunu gezdirip sıcak servis edelim.









24 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık ablacım ama gecenin bu vaktindede yemek paylaşılmazki :(

olsada yesek :)

Unknown dedi ki...

köfte mi o? Asla hayır diyemem. Çok güzel görünüyor ellerine sağlık. tam da istediğim gibi pişirmiş arkadaşım. Misafirliğe mi gitsem ne?

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

ellerinize sağlık görünümüyle harika olmuş... gel beni ye diyor adeta

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık,köftenin yanına en sevdiğim iki garnitür.Nefis.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ellerine sağlık canım.
Vitaminli ve lezzetli güzel bir görüntü.
Sevgilerimle...

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Fatmacım menü çok güzel iştah kabartan görüntüsüyle tabak tam benim sevdiğim gibi köfte bizim evin en sevilen yemeği ellerinize sağlık
yeni yılınız kutlu olsun ailenize ve size sağlık huzur dolu günler getirsin sevgilerimle

yeşim dedi ki...

hayırlı-huzurlu-sağlık dolu güzel bir yıl diliyorum.şansın bol olsun arkadaşım.çok öpüyorum.sevgilerimle.

mutfagabuyrun dedi ki...

offf offfff.harika görünüyor canım.ellerine sağlık.mutlu seneler diliyorum.

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

mis gibi görünüyor ellerine sağlık...

Unknown dedi ki...

Saglikli, huzurlu, mutlu bir yil diliyorum, hersey gönlünce olsun arkadasim... Sevgilerimle,

Unknown dedi ki...

Canııııım ellerine sağlık.
çok canım çekti çok..
Tüm dileklerinin gerçekleşeceği,musmutlu bir yıl diliyorum canım..
Sevgiler.

Mutfak Dili dedi ki...

Cok guzel dusunmusun canim. Esim gitmis kocaman brokoli almis bende kara kara dusunuyordum ne yapsam diye/ Harika fikir canim eline saglik.
Sevgiler..

Unknown dedi ki...

2012 mutluluk sağlık ve bütün güzellikleri deste deste getirsin sana. Rabbim bu yıl bütün beklentilerini hayırla gerçeğe çevirsin. sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Sağlıklı ve mutlu bir yeni yıl dilerim.

OYA dedi ki...

off.offf.şahane olmuş ya.
canım 2012 sana ve sevdiklerinle mutluluklar hetirsin.iyi seneler....

birincisin dedi ki...

Mutlu yıllar:)

Mutfak Dili dedi ki...

Canim yeni yilin saglikli huzurlu mutlu olsun insallah.
Sevgiler...

ihlamurcum dedi ki...

Köfteye kim hayır der, elinize sağlık.
İyi yıllar

sarımutfak-hande dedi ki...

bu tabak tam benlik olmuş ellerine sağlık nefis görünüyor canım ,mutlu seneler,sevgiler...

canimçektipişirdim dedi ki...

cnm marshmallowu bende jelatin olduğu için almıyordum ama içindekiler kısmında sığır jelatini yazdığı için aldım umarım öyledir..köften çok güzel olmuş ellerine sağlık..

LeylaK dedi ki...

çok güzelll çok doyurucu hele şuan benim gibi aç olan biri için :( ellerine sağlık. nice seneler.

Leyla'nın Kahve Dükkanı

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik. Goruntusu cok cekici gercekten.

Sevgiler

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ben geldim
harika
:)))))))

Narince dedi ki...

Köfte çekti canım şimdi, oldu mu ya?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...