1 Aralık 2011 Perşembe

PATLICANLI KÖFTE



 GEREKLİ OLANLAR:
HAMURU İÇİN:
3 Su bardağı yarma bulguru (daha önce açıklamıştım ISPANAKLI EKŞİLİ KÖFTE de)
yarım su bardağı ince bulgur
tuz
su
SOS:
1 kg  patlıcan
1 iri boy soğan
3 yemek kaşığı domates salçası
kızartmak için 2 su bardağı sıvı yağ

HAZIRLANIŞI:
derin bir kaba  hamur malzemelerini koyalım tuzunuda ilave edip
1 su bardağı ılık suyla ıslatalım 5 dk sonra elimizi ıslayarak hamuru iyice yoğuralım.
Hamurdan nohut büyüklüğünde parçalar koparıp yuvalayalım ve hamuru bitirelim(resimde görüldüğü gibi)

SOS HAZIRLARKEN :
Patlıcanları alacalı soyup küçük kareler şeklinde doğrayalım 15 dk tuzlu
suda bekletelim .Patlıcanlar süzüldükten sonra kızartma tavamıza yağı koyup ,patlıcanları  kızartalım kızartma işlemi bitince tavadaki fazla yağı alalım.  İnce doğradığımız soğanları tavaya koyup pembeleşene kadar kavuralım.salçayı ilave edip soğanla azbir çevirelim patlıcanlarıda ilave edip ezmeden şöyle bir çevirip bekletelim .
köfteleri pişireceğimiz tencereye yarıya kadar su koyup kaynatalım.kaynamaya başlayınca suya 2çay kaşığı tuz ekleyip köfteleri ekleyelim 10,15 dk piştikten sonra patlıcan sosunu ilave edip10dk daha patlıcanlarlada piştikten sonra köftemizin altını kapatalım
sıcak servis edelim(taze yeşil biberle nefisolur)




10 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Çok güzel olmuş bu yemek ellerine sağlık.Sevgiler.Köftelere bayıldım.

anneanneninemekleri dedi ki...

Hiç patlıcanlı denemedim değişik olmuş ellerine sağlık,sevgiler

CANBOGAZDAN dedi ki...

hic bilmedigim bir yemek, yoresel galiba... ellerine saglik canim, lezzetli gorunuyor...

Unknown dedi ki...

Annem ne yapardi patateslisini. Cok severim, patlican ayri bir lezzet katmistir eminim. harika gorunuyor, ellerin dert görmezsin Fatmacim

Limon çiçekleri dedi ki...

Canım benim çok değişik bir tarif.Köftelei lezzetlerin hepsine bayılırım.bunuda denemeli..Ellerine emeğine sağlık arkadaşım.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık olsun..
nefis görüünyor patlıcanlı köftelerin..
hayırlı ve bereketli cumalar dilerim..
sevgiler..

mutfagabuyrun dedi ki...

ellerine sağlık canım.farklı ve güzel bir yemek olmuş.nohut katıyordum ama köfte düşünmemiştim.afiyet şeker olsun.hayırlı cumalar.

marifet ellerimizde dedi ki...

of super olmuss..ellerıne saglık canım

yeşim dedi ki...

fatmacım canım arkadaşım ellerine sağlık enfes görünüyor..şifa olsun sizlere canım benim.öpüyorum tatlı yanaklarından sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

ofki ne off ellerine saglik canim :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...