20 Aralık 2011 Salı

SULTAN ÇORBASI


 Dostlarım!!! Canım parçası bitanem oğluşum geldiğinden dolayı sizlerlerden uzak kaldım , buluşamadım ,tarifler sunamadım kaç zamandır ...
 Cancağızımla hasret gideriyordum...10 gün su gibi geçti... Nasıl geçtiğini anlayamadım bile (Bugün yolcu ettim ciğerparemi şimdiden özledim() Canım anam seni şimdi daha iyi anlıyorum ((çok zormuş evlattan ayrı kalmak(( ((AYYY neyse oğluşum okumak zorunda... ya kazanamasaydı ...ya okumasaydı ...Oooo   o daha kötü... Kendime gelmeliyim... Çok özlesem de ,üzülsem de dayanmalıyım... Allaha şükür sağlık lı sıhhatli okusun gelsin Allah'ıma emanet olsun benimki ve diğer yavrucuklarda .
Canlarım güzel lezzetli bir çorba tarifiyle geldim harika lezzetli ...Ben çorba diye yapıyorum ama evde bu çorba piştiği gün başka yemek yenmiyor )Çünki bir iki kase derken karınlar doyuyor )) Tarifimde çok kolay...deneyecek olanlara kolay gelsin diyorum sevgiyle kucaklıyorum can dostlarımı:)))
GEREKLİ OLANLAR:
500 gr çok minik doğranmış kuşbaşı et(iyice pişmiş)
1 su bardağı haşlanmış nohut
1 çay bardağı un 
2 su bardağı yoğurt
10 su bardağı su
ÜZERİNE:
4  yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı pul biber
isteğe bağlı olarak BOYOTU yağ gezdirildikten sonra üzerine serpiştirilecek
(bilmeyenler için boyotu değişik baharat kokulu bir ot ezilince nane görünümünde ama nane kokusundan çok farklı çemen otu kokusuna benzer biraz  özellikle  yoğurtlu yiyeceklere  çok yakışır bu çorbada harika olur )
HAZIRLANIŞI:
İyice pişirdiğimiz etlerimizi tencereye koyalım haşlama suyunuda tabi 10 bardak suyu da ilave edip kaynatalım .
Kaynamaya başlayınca haşlanmış nohutlarıda ilave edelim.Bir kasede yoğurt ve unu iyice çırpalım hatta blender dan geçirelim tortu kalmasın.kaynayan çorbamızın içine boşaltalım ve sürekli karıştıralım yoğurt kesilmesin diye kaynamaya başlayınca altını kısıp 5 dk daha kaynatıp ocağı kapatalım .
yağ tavamızda tereyağını eritelim çok yanmamasına dikkat edelim pul biberini de ekleyip çorbamızın üzerine gezdirelim son olarakta boyotunu serpelim afiyetler olsun:))))

13 yorum:

muhabbetsofrasi dedi ki...

nam nam nam

olsada içsem :)

eline sağlık olsun

Allah evladına zihin açıklığı versin

LeylaK dedi ki...

off bu muhteşem bir çorba, çorba değil yemek yahu :) ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı

yemekbiraşk dedi ki...

canımcım mesleğini eline alması tabiki önemli anne yüreği, seni çok iyi anlıyorum.. çorbanda nefis olmuş sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Canım benim rabbim eşimizden ve evlatlarımızdan ayırmasın.Çorban hari
ka ellerine sağlık sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Allah kavuştursun canım. Okusunlar adam olsunlar yeter ki..


Çorba hakikaten sultanlara layık mımm. Ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Canım yaa:(( zor olmazmı hiç insanın kuzusundan ayrı olması ama okumak zorunda,iyi olsunlar,sağlıklı olsunlar yeter bizlere dimi ama :))
Bu çorba olurda yanına yemek filan gerekirmi hiçç:))
Missler gibi görünüyor canıııııım.
Ellerine sağlık.
Çok öpüyorum.

Hayatcemresi dedi ki...

Demek senin oğlunda sizden uzakta okuyor,ilk başlarda insana çok zor geliyor ama sonra alışılıyor,Rabbim kalıcı ayrılıklar vermesin(amin).

Çorba ise nefis hem et hem nohut ve bir de yoğurt harika bir üçlü,eline sağlık,sevgiler...

pembe kekik dedi ki...

Allah kavuştursun canım.Çorban bir harika görünüyor.Tam bir kış çorbası.Ellerine sağlık.Sevgiler.

özlem dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor şu kış gününde içimizi ısıtacak bir çorba.

Unknown dedi ki...

fatmacığım canım Allah bizlere de göstersin öyle ayrılıkları inşallah. Sen yine de fazla üzülme olurmu? Çorban nefis canım başka söze ne hacet...

CANBOGAZDAN dedi ki...

Himm bol etli, nohutlu. Nefiss...

Hatice dedi ki...

Gözün aydın olsun, Allah sağlıkla kavuştursun, kolaylık versin...
bazı çorbalar aynı zamanda yemek yerine de geçiyor, görüntü nefis, ellerine sağlık, sevgiler...

Adsız dedi ki...

Harika olmuş, ellerinize sağlık.
Sevgilerimle

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...