12 Mart 2012 Pazartesi

PATATES SALATASI (NAM-I DİĞER PAŞA PİLAVI)




Selamlar, mutluluklar diliyorum tüm dostlarıma))Yıllar yıllar önce Bolu 'ya ilk geldiğimiz günlerde eşim bana Bolu'yu gezdiriyor tanıtıyordu (kendisi evlenmeden  2 yıl görev yapmıştı).Özelliklerinden ,güzelliklerinden bahsediyor.Aşçılarının meşhur olduğunu yemeklerinin lezzetli olduğunu anlatıyordu .Bolu'yu çok beğenmiştim doğa harikası bir yer hayran kalmıştım .Neyse gezerken yorulduk ,acıktık  yemek  yemek istedik .Girdik bir lokantaya mönü geldi eşim ağzının tadını bilir etli yemeklerede bayılır listeyi şöyle bir gözden geçirdi ben paşapilavı istiyorum dedi ( o zamana kadar hiç yememiş).Bende basıt bir tavuk yemeği istemiştim .Hatta eşim neden tavuk istiyorsun sende şöyle güzel bir et yemeği isteseydin dedi , biraz pişman oldum ama siparişi vermiş bulundum .Kendisi paşapilavı istedi ya bol etli paşalara layık bişey bekliyo e bende tabi öyle zannediyorum...
Garson bey elinde tabaklarla göründü.Benim tavuk yemeğim  önüme kondu.
 Eşimin önüne kayık tabakta bol soğanlı(zaten soğan sevmez )patates salatası geldi. Garsonun yanlış anladığını düşünerek ben paşapilavı istemiştim dedi...
Paşa pilavı bu demezmi ...neee demişim patates salatası paşapilavımı  burda ))))demekki her yemeğin memleketine göre namı var diye düşündüm:)
(Bolu patatesiylede nefis oluyor haniiii))Bizim patates salatası meğer paşapilavıymış bu illerde :)))))))))))))))
 Gelelim tarife
GEREKLİ OLANLAR:
6-7 Adet haşlanmış soyulmuş patates
yarım demet maydanoz
 yarım demet dereotu
5-6 sap taze soğan (yoksa halka doğranmış 1 adet kuru soğan)
4 yumurta haşlanmış
nane
karabiber
kırmızıbiber
sumak
yarım limon suyu
biraz isot
1 çay bardağı zeytinyağı
HAZIRLANIŞI:
Derin bir kapa haşlanmış patatesleri minik minik doğrayalım. Üzerine yeşillikleride doğrayıp bütün baharatları katalım, yağını ,limonu ve tuzunu ilave edip karıştıralım yumurtasınıda ister içine katarak ister üstünde  istediğimiz gibi servis edelim:)

34 yorum:

Unknown dedi ki...

Esinin yüzünü görmek isterdim o anda :)) pasaopilavinda bir harika gorunuyor canim ellerin dert görmezsin

*mehtap dedi ki...

Eşin için tam bir hayal kırıklığı.Ama salatada çok güzel görünüyor,eline sağlık.

Mutfaknotlari dedi ki...

hahaha çok güldüm bizim salata meğer paşa pilavıymış
neyse canım sen tavuğunu yemişsin ne güzel
aklımızda olsun menüde falan görürsen aldanmayalım adına
gerçi ben pek severim bol ekşili acılı ama çayın yanına falan
salata tabağını alayım hazır çayımda var:)
sevgiler

neslice tarifler dedi ki...

Hemşeri sayılırız. Ben de Elazığlıyım. Yemeklerinize bayıldım.. Ellerinize sağlık..

BENİMDENİZİM dedi ki...

merhaba arkadaşım yoruuumum belki 2 defa gelebilir. bir hata oluştuda ayrıca senin sitende virüs var.Evet patates salatası öyle. birçok insan sizin gibi ilk başta et yemeği sanıyor .önceden günlerde falan sadece kısır ve patates salatası bilinirdi ama şimdi çeşit çoğaldığı için onad sıra gelmiyor. Geçenlerde biz bir arkadaşa gittik patates salatası yapmış özlemişiz ne yedik ama grmeliydin...

nanemaydonoz sofrasıGÜL dedi ki...

kahvaltıda çayla beraber süper olur
çok severim birde böyle seninki gibi bol yeşillikli olursa
ellerin der görmesin.

pembe kekik dedi ki...

Çok hoş bir hikaye.Paşa pilavının sizde güzel bir anısı olmuş.Patatesi çok sevdiğimden bu tarif de tam benlik.Sevgiler.

zeymurancafe dedi ki...

cok severım ellerınıze sağlık harıka olmus

muhabbetsofrasi dedi ki...

aaaaa ilk kez duydum patates salatasının paşa pilavı olduğunu :)

dur ben komşulara yapıyım göstermeden de size paşa pilavı yaptım diyim hehehehehe:D

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok severim,her yadiğimde keşke az yeseydim derim,ellerine sağlık,sevgiler.

hanife dedi ki...

Bende paşa pilavı deyince pilav zannettim...
Eline sağlık paşa pilavı çok güzel görünüyor...

anne eli gibi dedi ki...

valla adının ne olduğu hiç önemli değil,önemli olan ne kadar leziz bir salata olduğu,bende yapmıştım taze bitti:),
ellerine sağlık canım çok severim..

Unknown dedi ki...

senin paşa pilavın da başka güzel olmuş canım ellerine sağlık bayılırım. sevgiler selamlar fatmacığım...

Zehra Gürgen dedi ki...

Demek paşa pilavu bu? ben de ilk defa duydum..eşiniz üzülmüştür :)

ellerinize sağlık ben de bir deneyeyim bu paşa pilavını :)

ihlamurcum dedi ki...

Bende 2.tarif pilav vereceksiniz zannetmiştim, ne güzel bir isimmiş.Sevgilerle

mutfagabuyrun dedi ki...

ben hiç duymamış bu ismi canım.eşin yedimi bariii.ben çok severim bu arada patetessalatasını.ellerine sağlık.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

öyle sanıyorum ki bu paşa ağzının tadını pek biliyormuş ablacım:)
hehe:)
ellerine sağlık ablam:) öperimm:)

Unknown dedi ki...

Et yemeklerini bende çok severim eşinin yerine kendimi koyuyorumda önüme patates salatası gelse şok olurdum bende..
Öyle güzelde görünüyorkii yarın yapmalıyım bende bol yağlı..
Ellerine sağlık canıııııııımm..

ehlikeyfchef dedi ki...

paşapilavı dendiğini ilk kez duydum bunuda öğrenmiş oldum :)görüntüsü çok güzel ellerinize sağlık...

Nergiz GP dedi ki...

Merhaba, çok ilginç ne alakasız bir isim koymuşlar. Gerçekten et yemeği adı gibi.

yeşim dedi ki...

enfes olmuş fatmacım.renkler çok iştah açıcı.şifalar olsun.ellerine sağlık.çok öpüyorum.sevgilerimle.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Ben de pilav resmi arıyorum:)
Gerçekten ilginçmiş,ilk duydum.
Bizim patates salatası olmuş paşa pilavı:)
Adı ne olursa olsun çok severim.
Üzerindeki yumurtalar da ne kadar canlı duruyor.Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...

Disalce dedi ki...

hahahaa....:)))

çok hoş yaa.....benim babamında buna benzer bi olayı vardı aklıma geldi.babamda musakka istemişte karşısına patlıcan gelince hönk olmuş:) babamda değişik etli butlu bi yemek gelecek sanıyormuş:)))))))

ben çok severim papates salatasını.pardon paşa pilavını:)))paşalara layık bir yemek seviyormuşuz meğer.:)

LaMa dedi ki...

pasa pilavi adini ben de ilk duydum ve sastim!
simdi patates haslaniyor ,salata olmak icin ama sabahdan beri birsuru yumurta yedik, pasasiz olsun artik bizimki! size afiyetler olsun

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

mmm ellerine sağlık canım
çok severim
:))

sarımutfak-hande dedi ki...

salata olsun başka bişey istemem
ellerine sağlık canım

behlulksn dedi ki...

enteresan bir isim eee her zamn umulan yenmiyor fFatma Hanım tarif için teşekkürler sevgiler

Emel Kurt dedi ki...

Selam, ne hoş bir anınız olmuş Bolu da:)) pasa pilavınızda çok lezzetli görünüyor, ellerine saglık sevgiler...

Birsel ve İrem dedi ki...

Hafrasonu kahvaltılarında vazgeçemediğim bir lezzet, ellerinize sağlık. Bugün mesaideyim ama yarın mutlaka yapacağım:))
Sevgiler.

Hayatın Tatları dedi ki...

Demek paşa pilavı patetes salatasının adıymış. İyiki paylaştın Fatma ablajım yoıksa aynı duruma bizde düşerdik et yemeği hayali kurarken patates salatası:)senin paşapilavında nefis görünüyor bu arada...ellerine sağlık

dogada.blogspot.ru dedi ki...

fatmacım aynı şey benimde başımdan geçti 79 senesiydi eşimin tayini nedeniyle boluda 1 sene görev yaptık komşumda çaya davetliydim paşa pilavı yaptım dedi bende çok değişik bir pilav gelecek diye beklerken patates salatası gelmişti ben hala pilav bekliyordum meğerse paşa pilavı salataymış ama pattesi seven birisi olarak paşalara layık diyorum ellerine sağlık canım sevgiler

Mutfak Dili dedi ki...

Cok guldum Fatma hanim. Ah bu isim degismleri yokmu.
Ne alaka pilav ve patates.
Ama guzel gozukuyor. Elinize saglik olsun..
parasini merak ettim simdi Bahali miydi ki..
Sevgiler canim..

hunnap dedi ki...

Patatesin Faydası : Şeker hastalarına faydalıdır. Susuzluğu giderir. Mide ve Onikiparmak ülserinde yararlıdır. Karaciğer şişliğini giderir. Safra akışını kolaylaştırır. Bağırsak solucanlarının düşürülmesine yardımcı olur. Damar sertliğine faydalıdır. Sert bir şey yutulduğunda yabancı maddenin zarar vermeden çıkmasını sağlar. El ve ayak çatlaklarında faydalıdır. Skorbüt hastalığını önler. Kandaki şeker seviyesini düşürür. Kanı temizler. Kansere karşı korur.
http://www.sifalibitki.biz/patates.html

Kafe de Mola dedi ki...

Hemşerim bende çok şaşırdım şimdi.Bazen bazı yörelerimiz tabularımızı yıkıyor.Ama patates salatası adı ne olursa olsun her zaman baş tacı bence.Ellerine sağlık canım:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...