27 Mart 2012 Salı

ELMALI KURABİYE

 Hayırlı ...Huzurlu ...Mutlu günler diliyorum ....Nefis elmalı kurabiyelerimi çiçek şekline büründürüp sunmak istedim...Lezzeti de görüntüsü de okey aldı yiyenlerden...Şekillendirirken resimleyemedim ama çok kolay olduğu için tarif ve görüntüsü yeterli olur inşaallah..(tekrar denediğimde resimleri yayınlarım)Sevgiyle kucaklıyorum can dostlarımı:))
GEREKLİ OLANLAR:
Kurabiye hamuru:
250 gr  oda sıcaklığında margarin
1 su bardağından biraz fazla şeker
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay kaşığı tarçın
gerektiği kadar un
iç malzemesi:
3 adet iri boy rendelenmiş elma
1 çay bardağı ceviz
1 çay bardağı şeker
1 çay kaşığı tarçın
üzerine
pudra şekeri
HAZIRLANIŞI:
Öncelikle içi hazırlayıp soğumaya bırakalım .Bunun için tavaya rendelenmiş elmaları şekeri ve cevizi koyup suyunu çekene kadar pişirelim. Ocağı kapatınca tarçını da katıp karıştıralım ve soğumaya bırakalım.
Hamuru hazırlamak için  kabımıza yağ ve şekeri koyup iyice yoğuralım .Sırayla yumurta, kabartma tozu ve vanilyayıda  koyup iyice yoğuralım .En son olarak ta tarçın ve  unu azar azar ekleyerek,hamuru kulak memesinden sert  olacak şekilde yoğuralım.
Hamurdan cevizden büyük parçalar koparıp, yuvarlak yapalım içine bir tatlı kaşığı iç koyup yuvarlayalım .Üzerini hafif bastırıp kenarlarından içe doğru çizikler atalım ve tepsimize dizelim önceden ısıttığımız 250 derecedeki fırınımızda pişirelim. Soğuyunca üzerine pudra şekeri serpip servis edelim.





20 yorum:

Disalce dedi ki...

şekli çook güzel olmuş canım..ellerine sağlık....süper görünüyorlar...:)

mutfagabuyrun dedi ki...

olsada yesek canım.harika olmuş.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Fatma'cım harika olmuş şekillerine
bayıldım ellerine sağlık sevgiler.

yeşim dedi ki...

enfes olmuş fatmacım.ellerine sağlık canım.şekline bayıldım.öpüyorum çok...

Unknown dedi ki...

çok güzel görünüyor kurabiyelerin canım. ellerine sağlık sevgiler selamlar...

ehlikeyfchef dedi ki...

malzemeler aynı olsada değişik şekillendirmek yeni birşey keşfetmiş hissi veriyor insana:)ellerine sağlık,güzel görünüyorlar...

marifet ellerimizde dedi ki...

emınım tadı harıkadaır amaaaa ben goruntuyede bayıldım..ellerınıze saglık:))))))

Kafe de Mola dedi ki...

Canım en sevdiğim kurabiyedir.Ben bir iki gün bekleyip hafif yumuşayınca daha çok seviyorum nedense.Yanına da çay oh mis :)

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Elmalı kurabiyeler bahar da çiçek açmışlar:)
Harika görünüyorlar.Ellerine sağlık canım:)
Sevgiler...

Unknown dedi ki...

Elmalı kurabiye en sevdiğim kurabiye,şeklide çok hoş olmuş,ellerinize sağlık...

Hayatın Tatları dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK FATMA ABLJAIM ÇOK ŞIK OLMUŞLAR.

Narince dedi ki...

Şekli de pek güzel olmuş, tadı da öyledir, ellerine sağlık.

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Nefis olmuş.Sevgiler:)

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Harika görünüyorlar, çok şık olmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

Hatice dedi ki...

elmalı kurabiye her daim favorimiz, hatta dün yaptığım elmalı kurabiyeden bir kaç tane kaldı, çocuklar da çok seviyorlar, şekli de çok güzelmiş, ellerine sağlık, sevgiler...

muhabbetsofrasi dedi ki...

ben gittiğim günlere fotoğraf makinamı götürmeyi unutuyorum hep :(
ne güzel sofra olmuş bu böyle...

behlulksn dedi ki...

göze çok hoş geliyor elinize saglık sevgiler

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

of of enfes görünüyor!! o cici ellerine saglik! ve afiyet sekerler olsun :))

Tarifkolik/Öznur dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık, hayırlı cumalar..

FATMA ÇELİK dedi ki...

kurabiyeler harika elllerine sağlık ,şekli de ayrı bir güzel

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...