14 Kasım 2011 Pazartesi

ISPANAKLI İÇLİ KÖFTE

                                 
 Sevgili dostlarım))canlarım)) herkese sevgi, saygı ve selamlarımı  gönderiyorum ...Bayramdı seyrandı derken işten güçten başımı kaldırıp (birazda tembellikten:)yemeklerimi yayınlayamadım ...Neyse bu gün şöyle bir silkelendim... Baktım bloglar harıl harıl tarifler veriyor, kalk dedim kendi kendime, birikti tarifler...  Yayınla içli köftelerini ver tarifini :))))Burda kendimi gaza getiriyorum:))neyse işe koyulayım bariii...)))

                                       


GEREKLİ OLANLAR:
HAMURU İÇİN:
3 su bardağı yarma bulguru
1 çay bardağı çiğ köftelik bulgur
1/5 su bardağı ılık su(yoğururken su ilavesi gerekir.. gerektiği kadar kullanalım hamur neçok sert nede çok yumuşak olmayacak)
tuz
İÇ MALZEME:
500 gr ıspanak ayıklanıp,yıkanıp doğranmış                                          
500gr yağlı kıyma
2 adet iri boy küp doğranmış soğan
3 yemek kaşığı tereyağ (sıvı yağ olmaz)
karabiber,kırmızıbiber ,tuz
ÜZERİ İÇİN:
3yemek kaşığı tereyağı
2çay kaşığı kırmızıbiber
HAZIRLANIŞI:
Öncelikle iç malzemeyi hazırlayalım...Ispanağı yıkayıp doğrayalım. Kendi suyunda öldürüp suyunu ,iyice avcumuzun içinde sıkalım..                                                                                                                                                                                                                            
Diğer tarafta; kavuracağımız tavaya yağı,küp doğradığımız soğanları ve            kıymayı koyup iyice kavuralım kavurma işlemi sırasında ocağın altı hızlı açık olsun ki et sulanmadan kavrulsun.
Et ve soğanlar kavrulunca ıspanağıda içine koyalım tuz ve baharatları da ilave edip bir iki dak daha kavurup kenara alalım soğumaya bırakalım. (iç malzeme kullanılacağı zaman iyice soğumuş bütün yağı donmuş şekilde olmalı ).
Hamur yoğuracağımız  kabımıza yarma ve çiğköftelik bulguru karıştırıp tuzunuda ilave edip 1/5 su bardağı ılık suyu buglurların üzerine döküp 5 dk kadar şişmesini bekleyelim
Daha sonra hamuru iyice yoğuralım.... 5 dk kadar.... Hamur kuru olursa, bir kaseye su koyup ,elimizi batırarak yoğuralım.
Hamurdan cevizden büyük parçalar koparıp içli köfte tekniğiyle açalım iç malzemeden bolca koyup ağzını avcumuzun içinde yuvarlayarak kapatalım.Tepsiye dizelim. Bütün hamur bittikten sonra ,büyük bir tencerede su kaynatalım köfteleri atmadan önce suyun içine tuz ve birkaç tane limontuzu koyalım (dağılmasın diye) içli köfteleri kaynayan suya atıp 15 dk kadar pişirelim...
Pişen köfteleri  süzgeçli kaşıkla servis tabağına alalım ... küçük yağ tavasında 3 kaşık tereyağını eritip kırmızıbiberide katıp içli köftelerimizin üzerine gezdirelim ....:)))))

NOT:         (resimde görünen bulgur.. eğer bunu bulamasanız  2 ölçü çiğ köftelik bulgura 1 ölçü un katarakta yapabilirsiniz                                                             

23 yorum:

MUTFAKISTAN dedi ki...

Cok guzel olmus ellerine saglik
Daha once ispanakli tarifini gormemistim hic cesaretim yok yapamayacagimi dusunup denemedim cok severim afiyet olsun
Sevgiler

pembe kekik dedi ki...

Nefis nefis ellerine sağlık.Sevgiler.

zeymurancafe dedi ki...

ne güzel anlatmıssınız ellerınıze sağlık

Limon çiçekleri dedi ki...

Ispanağıda çok severim,içli köfteyide..Heleki böylede güzel yapılmışsa,eminim nefis olmuştur.ellerine sağlık..

Mutfak Dili dedi ki...

Fatma hanim masallah kalkıp üşenmeden içli köfte yapmışsınız harika. Blogda maşallah kimse durmuyor tarifler yazılar. Ne güzel vakit bulabiliyorlar. Benim bir sürü tarifim var ama vakit yok yayın için.
elinize saglık sevgiler..

Unknown dedi ki...

Cok güzel görünüyor ellerinize saglik afiyetler olsun .

Unknown dedi ki...

Hoşgeldiniz :)
Çok güzel yapmışsınız lakin bu saatte canım içli köfte çekti :)
Ispanaklısını hiç yemedim fakat,eminim çok güzeldir,nefistir..
Cesaretimi toplayabilirsem,ilk fırsatta denemeli afiyetle yemeli,kulaklarınızı çınlatmalıyım :)
Sevgilerimle..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hiç ıspanaklısını görmemiştim. Ama eminim enfestirr.
Ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

İyi yaptın canım benim..
Zaten yeterince tembellik ettin dimi ama..:))
Bundan sonra durmak yok..
Ahh olucaktı şimdi üç, beş tane gece yarısı demez yerdim..
Ellerine sağlık canısı..
Öpüyorum.

yeşim dedi ki...

enfes bir lezzet..çok severim.ellerine sağlık fatmacım...sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Fatmacım yine döktürmüşsün :) Ispanaklı içli köfte vejeteryanlar için de alternatif olabilir.Tabi kıymasız haliyle.ellerine sağlık canım öpüyorum.Sevgilerimle...

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

mmm tadı nasıldır kim bilir:) ellerinize sağlık...

Aycan dedi ki...

Ablacım, hoşgeldin sefalar getirdin.Ayrıca tarifinde ayrı bir güzel.Ellerine sağlık.

Güloanne mutfakta dedi ki...

bu köfteyi Malatyalıların dışında pek kimse bilmez çok canım çekti yarmam yok olsaydı hemen mutfağa dalacaktım ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor

Adsız dedi ki...

cok güzel ayrıntılı anlatmışssın canım benim:))))
ellerine saglık sen yaparsında güzel olmazmı:???

yüregine,ellerine,emegine saglık canımmm
sevgilerimle:))))))

LaMa dedi ki...

asla yapmayacagim ama seve seve yiyecegim bir tat:)

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Harika olmuş, ben de çok severim ama yapamam, teyzeme rica edeyim de geldiğinde birlikte yapalım, ıspanaklı olması daha bir hoş omuş, ellerine sağlık, sevgiler...

sarımutfak-hande dedi ki...

ıspanaklısını hiç duymamıştım eminim nefistir görüntüleri harika
ellerine sağlık
kucak dolusu sevgiler...

CANBOGAZDAN dedi ki...

Icli koftenin ispanaklisini ne duydum ne yedim ama eminim superdir..

sare dedi ki...

Ne kadar da ince açmışsınız, ellerinize sağlık.
Yiyenlere de afiyet olsun.
Ispanaklısını ne zamandır denemek istiyorum, çok güzel görünüyor.
Sevgiler.

Unknown dedi ki...

hem ıspanak hemde içli köfte olarak çok severim ben..
Sabah sabah ağzım sulandı ellerine sağlık çok iştah açıcı görünüyor..

TATESAL dedi ki...

Fatmacım ellerine sağlık,içli köfteyi ıspanaklı denememiştim,harika bir fikir çok beğendim...Su böreği yufkasını sormuşsun canım üzerindeki tarife göre aynen normal su böreği yaparken yufkaları nasıl haşlıyorsan öyle haşlıyorsun ama benim bu tarifimde haşlamak yok sadece kuru kuru yufkaları döşeyip arasına iç malzemeyi koyup dilimliyorsun,sonra süt-su-yağ karışımını kaynatıp üzerine döküp,yumurta sarısını da sürerek kızartıyorsun,bu kadar....

Narince dedi ki...

Hiiiiii!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...