23 Kasım 2011 Çarşamba

PATLICAN KIZARTMASI

 Selam dostlra)) hayırlı günler olsun izleyen canlarma:) Bu gün kahvaltılıklarla geçirelim yemek olayını diye dşündüm ama öyle sade de olmaz dedim.. Patlıcan kızartması yapmaya karar verdim :) işte tarif))
 1 kg patlıcanı alacalı soydum 5cm boyunda 2cm eninde doğradım .biraz tuzlu suda beklettim  .onlar süzülürken bir kasede iki yumurta çırptım.Başka bir kaseye 1 su bardağı un ,1tatlı kaşığı kekik, ,bir tutam kırmızıbiber,bir tutam karabiber. bir tutam tuz koyup karıştırdım
2 su bardğı sıvı yağ dolu tavayı ocağa koydum.Patlıcanları önce yumurtaya sonra una bulayıp  kızgın yağda kızarttım . yanına çayda yapıp  geçirdim bu günü))) herzaman böyle olmaz tabiiiii))
Haaa çok beğendiler gerçekten nefis oldu...İçindeki baharatlarla kızaran patlıcan pirzola lezzetindeydi ...
 .


13 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok yağlıda olmamıştır sanırım canım.tam bana göre.ellerine sağlık.sevgiler.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

hayır sevda kesinlikle hiç yağ çekmedi
.tavsiye ederim)

gülcan dedi ki...

Merhaba arkadaşım. bu şekilde patlıcan kızartmasını hiç yapmadım ama çok beğeniyorum birkaç defa yedim .Çok güzel oluyor ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık fatmacığım harika görünüyor. Ben de bunu mısır unuyla yapıyorum. Öyle de güzel oluyor. Patlıcan olsun da ister yemeği ister böreği ister turşusu olsun bizim evde çok sevilir. sevgilerimle...

Mutfak Dili dedi ki...

Fatma`cim eline saglik. Zaten bayılıyorum türklerin kahvaltı anlayışına. Yok yokdur sofrada. Bizim Azerbaycanda kahvaltı sofrasında sadece yag bal peynir recel süt yumurta sucuk olur baskada bir sey olmaz. domates salatalik zeytin patates kızartması melemen cok hayretle karsilanır.
Birde üstüne patlıcan kızartmasını duysalar..))
Bende çok seviyorum patlıcan kızartmasını. Kahvaltıda da yemiştim. öglen yemeyine yogurtlu çok seviyorum.
Sevgiler canım

Unknown dedi ki...

ben uğramayalı neler yapmışsın ablacım ellerine sağlık nefis nefis aklım içli köftelerde:))afiyetle

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık nasıl severim ben onu:) nefis görünüyor kızartman:)
boluluymuşsun? ben de kastamonuluyum yakınız:)
sevgiler benden:)

Unknown dedi ki...

Offf ya bu yaz diyet yüzünden tadını çıkara çıkara yiyemedim patlıcan kızartması..
Hep az yağlı fırında yemekten patlıcandan soğudum sanki..:))
Ellerine sağlık canım
Nasıl severim ama:))

dogada.blogspot.ru dedi ki...

mevsimi değil ama okadar güzel anlatmışsınki pirzoladan bile lezzetli bence patlıcanı zaten çok severim harika görünüyor mutlaka denemeliyim ellerine sağlık canım sevgiler

muhabbetsofrasi dedi ki...

bizim evde ne zamandır kızartma yapılmıyor

midem deki reflü dinsin birazda yapıyım bundan :)

eline sağlık olsun

CANBOGAZDAN dedi ki...

yag cekmiyor madem not edeyim ben bu tarifi cok leziz ve degisik gorunuyorlar...

behlulksn dedi ki...

sunum çok güzel görünüyor Lezzetine zaten dicek yok eline sağlık sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

oyy süpermiş:))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...