9 Mart 2011 Çarşamba

FINDIKLI İRMİK HELVASI

Dışarda lapa lapa kar yağıyor .Bir kış boyu beklediğimiz kar nihayet Mart ayında yağdı .Canım sıkıldı:):) ne yapsam ne yapsam dedim ve sonunda  irmik helvası yapmaya karar verdim.Çok ta nefis oldu.
MALZEMELER:
100g :Tereyağı
1.çay bardağı sıvı yağ
2.su bardağı irmik
1.su bardağı çekilmiş fındık içi
2,5. su bardağı süt
3 .su bardağı  toz şeker.(ben tatlı seviyorum)
YAPILIŞI:
Tavamıza yağları  irmiği ve fındık içini koyup iyice kavuralım.Diğer tarafta derince bir kasenin içine süt ve şekeri koyup şekerler eriyene kadar karıştıralım.irmikler kavrulunca sütlü karışımı koyup bir iki taşım kaynatıp tavamızın ağzını kapatalım 10,15 dk dinlendirip servis yapalım.                                                                                                

2 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

hmmm enfesss! ellerine saglik..siacik sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

teşekkür ediyorum saygılar sunuyorum sevgili hasret

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...