25 Mart 2011 Cuma

BULGUR PİLAVI VE PATATES PÜRESİ EŞLİĞİNDE ROSTO




VEEE TABİKİ YANINDA NEFİS ANNE SALATASI
ÖNCE ROSTO NUN TARİFİYLE BAŞLAYALIM.

  1. MALZEMELER:
  • 6 Tane dana rosto
  • 1. Çay bardağı süt
  • 1 Çay bardağı sıvı yağ
  • Tuz , karabiber ,kırmızıbiber,3veya4 dal defne yaprağı.
  • YAPILIŞI:
  • Derin bir kap içerisine rostoları . yağı sütü ve baharatları koyup karıştıralım.(bu işlemi bir gün önceden yapıp etleri terbiyede bekletmek daha lezzetli olmasını ve iyi pişmesini sağlar).Etleri yağlanmış fırın tepsimize dizelim .Üzerini folyoyla kapatıp.yüksek ısıdaki fırında tahminen 1saat pişirelim .Tabii  pişme süresini eti kontrol ederek kendiniz daha iyi ayarlarsınız .
  • BULGUR PİLAVI:
  • 1 Su bardağı pilavlık bulgur(ben memleketten getirdim baş bulgur diye hitab ederiz kendisine)
  • 3 Su bardağı su
  • 3 Yemek kaşığı tereyağı
  • 1 Çay bardağı haşlanmış nohut
  • 1 Tane yeşil biber
  • 1 Orta boy soğan
  • 1 Orta boy domates
  • YAPILIŞI:
  • Pilav tavamıza yağı koyup üzerine ince doğradığımız  soğan ve biberi koyup  kavuralım.Rendelediğimiz domatesleride ilave edip ezilene kadar pişirelim .Bulguru koyup şöyle bir çevirip 3 su bardağı suyu tuzu ve nohutlarıda koyup tenceremizin kapağını kapatalım suyunu çekene kadar pişirelim .10 dk demlendirip servis yapalım.
  • PATATES PÜRESİ:
  • 5 veya 6 tane patates
  • 2 yemek kaşığı tere yağı
  • 1 su bardağı süt (katı olursa ilave edebilirsiniz)
  • karabiber.bir çimdik tuz
  • YAPILIŞI:
  • Patatesleri kabuklarını soyup haşlayalım .Ilıyınca rendeleyelim üzerine sütü yağı tuzu karabiberi koyup blender den geçirelim püremiz hazır istediğimiz şekilde servis edelim.

8 yorum:

balböcükleri dedi ki...

nefis bir tabak püreye bayılırım bu dişlerlede zaten püre yiyebilirim sanırım:)

çeşnici Handan dedi ki...

Harika bir menü hepsini çok severim nefis olmuş ellerine sağlık.

Unknown dedi ki...

çok iştah açıcı bir tabak olmuş ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

iştahım kabardı vallahi. ben et yemem ama bunu yememek mümkün değil .böyle bir sunumla yenilir vallahi..NİLAY

mutfagabuyrun dedi ki...

slm canım.güzel dileklerin için teşekkür ederim.blogun çok güzel.beraber güzel paylaşımlar diliyorum.sevgiler.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

hepinize çok ama çok teşekkür ediyorum beni mutlu ettiniz sizleri sevgiyle kucaklıyorum

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

beni mutlu ettiniz epinize ayrrı ayrı teşekkürler
sevgiyle kucaklıyorum

Adsız dedi ki...

eline sağlık

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...