24 Mart 2011 Perşembe

CEVİZLİ KOL BÖREĞİ



  • Yoğun geçen iki günün ardından nihayet tariflerimi yazma fırsatı buldum. Dünkü gün telaşım  beni bayağı yormuş ,akşam oturunca farkettim. Yaşlanıyormuyum nee!!  .:)
  • MALZEMELER:
  • 2 yumurta,biri üzeri için
  • 1 Paket margarin
  • 1,5 Su bardağı ılık süt
  • 1 Paket toz maya
  • Tuz
  • 3 Yemek kaşığı yoğurt üzeri için
  • 2 Su bardağı dövülmüş ceviz içi
  • Ala bildiği kadar un
  • YAPILIŞI:
  • Yoğurma kabımıza 1yumurtayı,sütü,mayayı,tuzu ve bir çimdik toz şekeri koyup karıştıralım
İçine alabildiği kadar un koyup hamur  özleşene kadar yoğuralım.Hamur kulak memesi yumuşaklığında olacak.
  • Daha sonra açma tahta mızda hamurdan bezeler alıp aça bildiğimiz kadar ince açalım.Üzerine önce erittiğimiz margarini gezdirip iyice yayalım daha sonra cevizi serpip ikiye keselim. Yuvarlak uçlardan başlayıp rulo yapalım yağlanmış tepsimize dizelim .Üzerine bir yumurta ve 3 kaşık yoğurdu bir kasede çırpıp  sürelim  önceden ısıttığımız fırınımızda  nar gibi kızarana kadar pişirelim.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık bu börek bitirdi beni, harika olmuş.sevgilerimle,hoşçakalın.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

nazik ziyaretinizden dolayı teşşekkür ederim nazmiye kardeşim ve ümrenizide Allah kabuletsin diyorum sizi samimiyetle kucaklıyorum.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

bende katmer gibi yapıyorum fatmacım cumartesi günü kardeşlerim gelmişti onlara yapmıştım yayınladım ama tarifni yazamadım henüz çok lezetli görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...