15 Şubat 2011 Salı

İÇLİ KÖFTE









Harika bir lezzet yapması biraz oyalayıcı ama bu lezzeti tatmaya değer
MALZEMELER:
İÇ MALZEME:                                                                                                                                                                                        
500g .yağlı kıyma
2:İri kuru soğan
4 Yemek kaşığı tere yağı
kara biber,kıırmızı biber,tuz
HAMURU
1.Kg.bulgur .ben orta bulgur diye adlandırdığımız bulguru kullanıyorum  siz bulamassanız çiğ köftelik bulgurda olur.
500 g.yasız kıyma(ben aynı ölçüde tavuk kıyması kullandım)
tuz, bir yemek kaşığı biber salçası
YAPILIŞI:
Öce iç malzeme hazırlanır çünkü  soğuması lazım . tavamıza  soğanları doğrayıp yağı koyup biraz kavuralım daha sonra kıymasını ilave edip iyice kavuralım kavurma işlemi bitine tuzunu ve baharatları katıp soğumaya bırakalım.
diğer tarafta kabımıza bulguru salçayı tuzunu ve kıymasını katıp azar azar su ilave ederek hamurumuzu .macun kıvamına gelene dek iyice yoğuralım.(ben bulguru yarım saat önceden ılık suyla ıslatıyorum daha kolay oluyor)
daha sonra resimlerde görüldüğü gibi içli köfteler elde açılıp içine kıyması doldurulup tekrar ağzı kapatılır.böylelikle bütün hamur bitirilir.isteğe bağlı olarak ya haşlanarak yada bol yağda kızartılarak servis edilir.
HERKESE AFİYET OLSUN

7 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık.içli köfteyi bende tavuk kıymayla denedim harika oldu

Seda dedi ki...

sewgili fatma teyze :D bian önce malatyadan dönde miğdemizi şenlendir. :)

Adsız dedi ki...

feyzama feda olsun

Seda dedi ki...

olsun walla :) annenle kardeşlerin güle güle gidip gidip gelsinler.. allah kawuştursun. :)

fatma dedi ki...

sağol arkadaşım

Ballı Cimcime dedi ki...

Allah sağlıkla sıhhatle kavuştursun o güzel topraklara giden ailenizle sizi.. Bloguma geldiğiniz için teşekkürler, sayenizde bu sıcak ve içten paylaşımlarınızla karşılaştım. Her şey çok lezzetli gözüküyor. Malatya mutfağı elazığ mutfağıyla da benzeşince birden kendimi memleket lezzetlerimin arasında buldum, ellerinize sağlık.
Sevgilerimle..

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

teşekür ederim benide aranıza aldığınıza çok sevindim inşallah sizler gibi başarılı olurum

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...