19 Temmuz 2011 Salı

DİLBER DUDAĞI TATLISI


 Dostlarım... Bu tatlımı misafirlerime yaptım, şimdi sizlerle paylaşmak istiyorum. Ramazan'da, Bayram'da
misafirlerinize yaparsınız diye düşünüyorum ,harika bir tatlı, agızda eriyor kıyır ,kıyır, şık görünümlü bir tatlı
GEREKLİ OLANLAR:
HAMUR MALZEMESİ:
3 Yumurta
1paket  margarin (erit  içine koy)
1 Su bardağı süt
1 çay kaşığı kabartma tozu:(üzerine yarım limon sık)
1 Çorba kaşığı sirke
Aldığı kadar un(hamur kulak memesi yumuşaklığında  olacak)
ÜZERİNE DÖKMEK İÇİN :
1 Paket margarin veya aynı miktarda tere yağı
İÇ MALZEME
3 Su bardağı ceviz içi
AÇMAK İÇİN NİŞASTA:
ŞERBETİ:
5 Su bardağı şeker
5 Su bardağı su
yarım limonun suyu
şeker ve suyu tencerye koy. kaynamaya başlayınca
yarım limonu sık  15 dk kaynat soğumaya bırak.



HAZIRLANIŞI:
Yoğurma kabımıza hamur malzemelerimizi sırayla koyup yoğuralım .Hamurdan ceviden büyük parçalar koparıp bezeleri hazırlayalım.15 beze hazırlayalım









açma tahtamızı bolca nişasta alıp bezeleri tabak
 büyüklüğünde merdaneyle açalım aralarınada bolca
nişasta serpelim.15 tanesini üst üste dizelim .












merdaneyle açabildiğimiz kadar açalım.















sonra bir bardak yardımıyla resimdede görüldüğü
 gibi yuvarlaklar keselim.












İçlerine ceviz doldurup
ikiye katlayıp tepsiye dizelim.kalan hamurada aynı
işlemleri uygulayalım.








1 paket margarini veya aynı ölçüde tereyağını eritip
kızgın halde dilberdudaklarının üzerine gezdirelim.
(yağ her tarafa gelmeli)
orta  dereceli fırında yavaş yavaş kızartalım.
tatlımız kızarınca ılımasını bekleyelim .soğuyunca ılık şerbeti üzerine gezdirelim .







14 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

offff.uzanıp alasım geldi tatlıyı canım.nefis görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

Hayatın Tatları dedi ki...

BEN NASI GÖRMEDİM BUNLARI... ÇOK ŞEY KAÇIRMIŞIM BLOGUNDA ŞEKERİM. AÇIĞI KAPATAYIM HEMEN :)

Mutfak Dili dedi ki...

Fatma hanım sizinde Ramazanınız hayırlı olsun. Sofranıza bereket dolsun duanız ibadetiniz kabul bulsun. ellerinize saglık olsun.
Ramazanda döktürürsünüz artık Malatyanın yöresel yemeklerinden .
Sevgiler...

pembe kekik dedi ki...

Nefis,muhteşem bir tatil dönüşü tarifi oldu bu.Hoşgeldin.Sevgiler:)

safiyece dedi ki...

Harika tarifler ellerine saglık arkadaşım hepside birbirinden nefis

anneminkizıyim dedi ki...

Fatmacigim bu dilber dudaklarida al beni ye diyor harika ötesi bir tatli olmuslar ellerinize saglik. Ben sizin gibi becerkli degilim hamur acamam ama hazir baklava hamurundan denemek gerek.
Ayrica sag yanda eklediginiz Lokman hekim tavsiyesinide kopyaladim, tüm dost ve akrabalar mail le yolladim, cok güzel bir yazi. Bizlerle paylastiginiz icin Allah sizden razi olsun,
sevgilerimle....

meryem dedi ki...

hamurun içindeki yağ miktarı fazla değilmi hem sıvıyağ hem margarin yoksa benmi yanlış anladım yapmak istiyorum cevap verirseniz sevinirim

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

sevgili Meryem)yağı fazla değil bu resimde gördüğünüz tatlı aynı ölçülerle yapıldı.yorumun için çok teşekkür ederim canım bu bayram yaptığımada birşey farkettim margarinlerin içinde eskisnden daha çok su var tatlıyı sertleştiriyor diye düşündüm ve 2su bardağı sıvı yağa çevirdim çok mükemmel oldu :)
aynı tarif ve şekille uygulayın memnun kalacaksınız
sonucu bildirirsen sevinirim :)))

ummihan erdogan dedi ki...

çok güzel oldu denedim teşekkürler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

AFİYET OLSUN UMMİHAN:))

özlem dedi ki...

ekrana yapıştım tatlıları izliyorm muhteşem ellerine sağlık.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

SÖYLEYECEK SÖZ BULAMADIM BU GÜZELLİK KARŞISINDA GÖRÜNTÜSÜ LEZZETİNİ ANLATIYOR ZATEN ELLERİNE SAĞLIK FATMACIM SEVGİLER

tuğba dedi ki...

2su bardağı sıvıyağı sadece hamurunamıyoksa üzerinede ayriyetten döktünüzmü cevabınızı bekliyorum teşekkürler.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

tubacım tarifi tekrar okursanız çok sevinirim )
sorun varsa tekrar cevaplamaya hazırım kolay gelsin :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...