20 Temmuz 2011 Çarşamba

KİRAZ YAPRAĞINDAN EKŞİLİ KÖFTE

Kardeşim gelmişken iki el birlik olup çok özlediğim kiraz yaprağından ekşili köfteyi yapalım dedim .biraz oyalayıcı ,teferruatlı bir yemek ,çok sevdiğim için hiç zahmeti gözüme gelmeden hazırlayıp sarmaya başladık derken yoğurtlu ekşili suyunu bir taraftanda soğan sosu kavruldu .kaç tabak yediğimi hatırlamıyorum  ama hala gözüm doymamıştı.....:)))))       
GEREKLİ OLANLAR:                                                                          
  • Sarmak istediğiniz kadar kiraz yaprağı(ilk çıkan taze yaprakları toplanacak sarmaya hazır olması için hafif haşlanacak)
  • 3 Su bardağı  yarma bulguru(bizde yöresel adı budur.Eğer siz bulamassanız kısırlık bulgura az miktarda un ilave edip kullana bilirsiniz)
  • 1 kg yoğurt suyunu hazırlamak için
  • erik ekşisi suyu hazırlanırken 1veya2 kaşık katılır
  • 3 yemek kaşığı un
  • tere yağı( yarısını sıvı yağda katabilirsiniz)
  • 2 kg soğan
  • tuz                                                                 

HAZIRLANIŞI:

  • Yarma bulgurunu su ve tuz katıp iyiceyoğuralım
  • kiraz yapraklarının içine bir çimdik olacak kadar koyup ince ince saralım.
  • Parmaklarımızın arasında biriktirip
  • haşlayacağımız tenceremize dizelim 

                            


  •  sarma işlemi bitince üzerini geçecek kadar 
  • kaynamış su ve tuzunu  katıp köfteleri iyice pişirelim
  • haşlanan köfteleri süzgeçe boşaltıp hafif üzerine soğuk su gezdirelim
  • diğer tarafta soğanları minik küp doğrayalım bol tereyağında hafif kahve rengi olana kadar kavuralım
  • büyük bir tencereye yoğurdu,unu , erik ekşisini ve tuzunu katıp kaynayana kadar karıştıralım.
  • kaynamaya başlayınca köfteleri suya ilave edip 5,10 dk köftelerle beraber kaynatıp,servis edeceğimiz tabaklara alıp üzerine  kavurduğumuz soğan s / osundan döküp servis edelim. 
  • Bu tarifimi safiye hanımın etkinliğine gönderiyorum  kolaylıklar diliyorum.

16 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hiç duymamıştım.Ne değişik ve güzelmiş.

Ellerinize emeklerine sağlık:)

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

merhaba canimcimmm iyisindir insallah.. ugrayamadim bayadir..

kiraz yapragindan ha, ilk defa duyuyorum bende, eminim cok lezzetlidir, cünki harika görünüyor! ellerinize emegine saglik canim ve afiyetler diliyorum..
Rabbim muhabbetinizi daim etsin insallah..

sicacik sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

hiç denememiştim ama çokta güzel görünüyor.ellerine sağlık canım.öpüyorum.

marifet ellerimizde dedi ki...

offf off offf nefıs gorunuyor...ellerıne saglık..

mmm dedi ki...

İşte yemek dediğin böyle olur. Hayatımda hiç bilmediğim bir yemek bu. Bildiğin bir restoran varsa bana lütfen söyle gidip yiycem yeminle bak. Elleriniz der görmesiniz. Number one'sınız valla. Maşallah. Çok sevgiler.

Hayatın Tatları dedi ki...

KESİNLİKLE YÖRESEL BİR LEZZET PATLAMASI BU...HAYATIMDA İLK KEZ GÖRÜYORUM VE DUYUYORUM. ÇOK ZAHMETLİ AMA BELLİ .. ELLERİNE SAĞLIK FATMA ABLAJIM

Magia da Inês dedi ki...

°º✿
º° ✿✿♥ ° ·.
Oi, amiga!

Seu blog continua o máximo!
Suas receitas saborosas e originais.

Um lindo domingo!
Uma ótima semana!
Beijinhos.
Brasil.

°º✿
º° ✿✿♥ ° ·.

bırtutamkekik dedi ki...

ne kadar hünerlisiniz maşallahh:)ilk defa duyduğum bir yemek,nasılda incecik sarmışsınız:)ellerinize sağlık ablacım:) sevgiler...

Seda dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım. Bensiz nasıl boğazından geçti inşallah benim için derin dondurucunun bi köşesine bi parça atmışsındır. :)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

PAPATYA PRENSESİM canım teşekkür ediyorum canım
HASRETİM teşekkür ediyorum canımcım
SEVDACIM sağol canım
mmm canım cım teşekkür ediyorum MALATYA dan başka hiç bir yerde duymadım bu köftenin yapıldığını yolunuz oraya düşerse NOSTALJİ CAFE de yiye bilirsiniz
HAYATIN TATLARI canım teşakkür ediyorum inşallah birgün tatmak nasip olur:))
BİR TUTAM KEKİK canım çok ama çok teşekkürler
SEDACIM canım arkadaşım dolapta yaprağım var bayramdan sonra söz
herkesi sevgiyle kucaklıyorum:))

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Fatma'cığım bu nasıl bir güzellikkk.en sevdiğim yöresel yemeğimizdir.Malatya'lı olmanda ayrı bir mutluluk benım için.tanıdığıma sevindim.Sevgiler:)

behlulksn dedi ki...

değişik bir yöresel lezzet
eminim tadıda şahanedir.ellerinize sağlık cnm

mandalincikmazi dedi ki...

Tadını çok merak ettim şimdi kiraz yaprağından sarma yapıldığını hiç duymamıştım ellerinize sağlık sanırım sarması biraz zor olsa gerek .....

TATESAL dedi ki...

Merhabalar,ziyaretiniz beni fazlasıyla memnun etti bende iadeyi ziyarete geldim....kiraz yaprağından sarma köfte çok ilginç geldi bloglar sayesinde neler öğrendim neler,sayfanız harika ellerinize sağlık herşey çok güzel,sevgiler...

yöresel yemek ve örgü dedi ki...

Selamlar fatma hanım o güzel degerli yorumun ve ziyaretin için teşekkürler niye olmasın buram buram yöresel yemek kokuyo kiraz yapragından ekşili köfte sen linkimi yaz yörsel yemek etkinlige gönderdigini belirt sırayla yayınlıyorum ellerine saglık çok güzel yöresel yemeklerin var 16 yıl malatyalılarla komşuluk yaptım 2 yıldır ayrıldık hala görüşüyoruz
çok farklı yemeklerini gördüm bu yemege dek gelmedim fasülyenin yapragından tutda su nanesine varana kadar yemek çeşitleri vardı bundan sonrada seninlede blog komşulugu yaparız allahın izniyle sevgilerimle canım

Unknown dedi ki...

Malatyalı arkadaşımda yedim.Çay davetiydi.Bi daha yermiyim bilmem ama Malatyalılar ne kadar gururlansa haklarıdır...ellerinize sağlıkk

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...