13 Haziran 2013 Perşembe

karışık sebze dolması

       Canım anneciğimin yaz gelince en sık yaptığı yemeklerden biriydi karışık sebze dolması. Elleri dert görmesin anacığımın. Çokmu açıkarak yiyorduk, ALLAH ım ne lezzetli olurdu ...yoksa o zaman sebzelerin yada diğer malzemelerin organik olmasından dolayı mıydı...esasında herşeyden önemlisi anacığımın elinin lezzetiydi tabiki bride anne yemeği ne olursa olsun çoook tatlı ,lezzetli olurdu ... Dolmaların yanında da bir kase dolusu bol sarımsaklı cacık ımmm
Ne kadarda özensem o lezzeti asla yakalayamıyorum... kendime göre:) çünki yiyen canlarım çok lezzetli olduğunu söylüyorlar. Annem den öğrendiğim gibi aynı tarifle veriyorum inşallah sizlerde aynı tadı lezzeti yakalarsınız sevgiler selamlar gönderiyor, ALLAH'a emanet olun diyorum:))
GEREKLİ OLANLAR:
2 adet patlıcan
4 adet dolmalık biber
3 adet küçüklerinden domates
3 adet kırmızı biber
1 büyük soğan
1 çay bardağı zeytin yağı (suyunu hazırlarkende 2 yemek kaşığı tereyağı
yarım demet dereotu
yarım demet maydanoz
200 gr yağlı kıyma
3 yemek kaşığı salça(1 kaşık iç malzemeye,2 kaşığı suyunu hazırlarken)
14 yemek kaşığı pirinç,yarısı bulgurda olabilir ben öyle yaptım(1 yemek kaşığı bir dolmaya denk geliyor)
tuz,karabiber, kırmızı biber, kuru nane 1 yemek kaşığı nar ekşisi
HAZIRLANIŞI:
Önce sebzeleri güzelce yıkayıp  patlıcanları ortadan kesip içlerini incecik oyalım çıkan içleri sakın atmayın tencerenin dibine yayalım
kırmızı ve yeşil biberlerinde tepelerini çıkaralım yanlarından bıçak batıralım ki içine su alsın  ,domatesleri tepesinden koparmadan keselim üst kapak olacak şekilde .(domatesten çıkan içleride iç malzemeye katalım)
sebzeleri hazırladık şimdi iç malzemeyi hazırlayalım
derin bir kapta pirinçleri yıkayalım üzerine soğanı çok minik doğrayalım .kıymayı ve çok ince doğtadığımız dereotunu bütün baharatları ilave edelim zeytinyağını salçayı nar ekşisini de katıp 1 çay bardağı su ilave edip harcımızı yoğuralım.
sebzeleri hazırladığımız iç malzemelerle doldurup tenceremize sırayla dizelim .2 yemek kaşığı tereyağını bir tencerede eritelim üzerine 2 yemek kaşığı salçayı ekleyip karıştıralım 2 su bardağı su ilave edip kaynayınca dolmaların üzerine gezdirelim .yemeğimiz kaynamaya başlayınca ocağı kısıp 20 dk kadar pişirelim kontrol edelim pişmemişse süreyi uzatalım .pişen yemeğimizi dinlenince servis edelim.



13 yorum:

Unknown dedi ki...

Fatmacım dolma hastası biri olarak bunu görmemem gerekiyordu :) ellerine sağlık maharetli arkadaşım benim..

Fatma Basaran dedi ki...

Tam bir yaz lezzeti olmuş. Dolma türü ne olursa olsun ben çok severim. Ellerine sağlık. Afiyet şifa olsun. Anne lezzeti gibi varmı. Onlar yemeklerini sevgiyle yaparlar.tıpkı bizim şimdi çocuklarımız için yaptıgımız gibi.

Yelda Özyurt dedi ki...

ellerine saglık, ayrıca blogumda istedigin duzenlemeyi yaptım, her zaman beklerim:)

seldanın mutfak defteri dedi ki...

Merhabalar,
Ellerinize sağlık dolmalar nefis görünüyor. Mis gibi dolma kokusu buralara kadar geldi. Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da beklerim. Kocaman sevgilerimi bırakıyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle.....

mutfagabuyrun dedi ki...

offf nefis olmuşlar canım.sabah sabah bile canım çekti.ellerine sağlık.sevgiler.

anne eli gibi dedi ki...

dolmanın he halini bayılarak yerim,seninde anneciğinin de ellerine sağlık nefis olduğundan eminim...

Lezzetli Sanatlar dedi ki...

Fatmacım merhabalar,
Bloglar arası gezerken bu güzel bloga rastladım. Tarifler, yazdığın sözler, tavsiyeler çok güzel ve çok etkilendim. Senin sitene üye olup izlemeye alıyorum. Ellerine ve emeklerine sağlık, ziyarete de beklerim, sevgiler...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

mmmm çok severim nefis aldım kuzum:))))

Disalce dedi ki...

canımm öyle güzel anlattın ki canım çektiğ yani:) annelerin elinin lezzeti başka ama buda harikaa.ellerine sağlık

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Yeni takipçiniz olarak geldim dolmalarada bayıldım annenizin ellerine sağlık.

Banu dedi ki...

Oy oyyy bu dolma yenmezmi ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun...

Selimcan Güler dedi ki...

Paylaşım için teşekkürler!

Yemek Tarifleri dedi ki...

hemen denemem lazım :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...