4 Nisan 2014 Cuma

ıspanaklı rulo pasta

 Merhabalar... Dedim ya hanımlarda değişik tat arayışları hiç bitmiyor ,alın size bir tane daha... ıspanaklı rulo pasta... ıspanağı hep kavurup mu yiyeceğiz  böyle pastası da enfes oluyor.
Görüntüsü de lezzeti de nefis... Tabi bununla ilgilide küçük bir anım var ,hemen anlatayım... zaten baktıkça hep gülesim geliyor.
Pastayı ikram ettiğimde adamcağızımın yüreğine inecekti bu kadar fıstığı tepmeseydin içine dedi... ben gülmekten mahvoldum tabi epey bi işlettim hemen söylemedim yesin sonra söyleyeyim  dedimm ...ıspanak desem yemez biliyorum .neyse bu pastada böyle bol fıstıklı olacak yoksa güzel ve lezzetli olmuyor dedim. o da bu kadar fıstığı neye koysan o güzel olur dedi ...ye bakalım beğenip beğenmediğini ona göre söyle dedim ... afiyetle yedi demek ki beyin kabul edince damakta tat almaya şartlanıyor herhalde çok güzel olmuş ellerine sağlık dedi ....
bende afiyet olsun ıspanak tı o canım dedim beni tebrik etti:)) kim bulduysa bende onu tebrik ediyorum :))
Gerekli olanlar
keki için
4 yumurta
3.5 t. kahve fincanı şeker
2 fincan robottan iyice çekilmiş ıspanak
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 t. kahve fincanı kaynar su
4 t. kahve fincanı un
arasına
1 paket sade krem şanti
üzerine
1 paket çikolata sos
piştikten sonra keki hafif ıslamak için 1 çay bardağı suya 3 yemek kaşığı şeker karıştırıp dökelim
Hazırlanışı
keki hazırlamak için derin bir kapta yumurta ve şekeri köpürüp beyazlaşana kadar çırpalım daha sonra diğer malzemeleri ekleyelim ve iyice çırpalım yağlı kağıt serdiğimiz yada yağladığımız fırın tepsimize 1cm kalınlığında düzgünce yayıp 150 derece fırında pişirelim fırından çıkınca sıcakken rulo yapalım ılıyınca şekerli suyla hafif ıslayıp hazırladığımız şantiyi arasına eşit şekilde serip rulo yapalım
 paket üzerinde tarif edildiği gibi hazırladığımız çikolata sosu pişirip ılıyınca üzerine dökelim 1-2 saat sonra servis edelim




3 yorum:

Tarif Dunyam dedi ki...

Ellerine sağlık görüntü süper :)

hanife dedi ki...

Muhteşem bir görüntü eline sağlık

Fatma Basaran dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Gerçekten süper görünüyor. Eğer ıspanaklı olduğunu bilmeseydim bende fıstıklı zannederdim:) rengi harika. Sevgiler canım

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...