12 Mayıs 2013 Pazar

KAHVE ÇEKİRDEĞİ KURABİYE

 Pişerken bütün evi mis gibi kahve kokusu sardı .Eşimin yurt dışından getirdiği  kahveyi pek severek içemedik ...yani tüketemedik bende böyle kurabiye ve tatlılarda kullanarak bitirmek istedim birazcık kahve taneleri iri iriydi ama çok nefis oldu denemeniz dileğiyle sevgiler selamlar gönderiyorum:)
GEREKLİ OLANLAR
1 yumurta
50 gr yumuşak margarin veya tereyağı
1su bardağından 2 parmak eksik pudraşekeri
1türk kahve fincanı sıvıyağ
1 çay bardağı nişasta
1 yemek kaşığı kakao
2 yemek kaşığı kahve
1 paket vanilin
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
gerektiği kadar un iyi ayarlamanız gerekir az olmamalı yayılır çok olursa sert olur
HAZIRLANIŞI
Bütün malzemeleri sırayla koyalım iyice yoğuralım cevizden küçük parçalar koparıp elimizde uzunlamasına yuvarlayıp ortasına kürdanla bastırıp şekkillendirelim(bıçakla üzerine bastırarakta olabilir) önceden ısıttığımız fırında 200 derecede pişirelim



11 yorum:

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Ilk kez rastladigim cok ilginc bir tarif,elinize saglik,gercektende kahve gibi duruyorlar!

mutfagabuyrun dedi ki...

çok şık ve güzel bir kurabiye olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız dedi ki...

kahveli tatlara bayılırım ellerinize sağlık çok güzel görünüyor kurabiyeler.tarifteki kahve Türk kahvesimi kullanacağız yoksa nescafemi olacak.yardımınız için şimdiden teşekkürler.Ayten

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

Ayten hanım teşekkür ediyorum öncelikle
istediğiniz kahveyi kullanabilirsiniz ben kahveyi direk koydum yani suda ezmedim o yüzden iri taneleri oldu hamurda ama o daha bir lezzetli yaptı bence kolay gelsin afiyet olsun şimdiden
sevgiler:)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

mutfagabuyrun ve bir terazi kızı
çok teşekkür ediyorum sevgiler sunutorum

TATESAL dedi ki...

Bende ilk defa görüyorum Fatma Hanım,ellerinize sağlık...böyle değişik tariflere bayılıyorum....

Fatma Basaran dedi ki...

görüntüsü çok değişik olmuş.bir o kadarda güzel olmuş.ilk bakışta gerçekten kahve çekirdeği zannettim.ellerine sağlık.sevgiler canım

Unknown dedi ki...

Yemek yapmak sizin için bir tutku bir hobi ise benimde sıklıkla takip ettiğim bir yemek tarifleri sitesini sizlere önermek istiyorum. Tatlısından tuzlusuna , et yemeklerinden sebze yemeklerine , çok çeşitli yemek tariflerine yöresel tatlara ulaşmak istiyorsanız mutlaka bu siteyi yakından takip etmelisiniz. www.lezzetarifleri.blogspot.com sitesinde her gün güncellenen yepyeni tarifler ile binbir çeşit lezzete ulaşabilirsiniz.

Esradan dedi ki...

inanılmaz hoş görünüyorlar.gerçekten değişik bir tarif ellerinize sağlık.sevgiler

Unknown dedi ki...

elinize yüreyinize saglik cok güzel görünüyor

Bakır tencerem dedi ki...

Fatma hanımcım merhaba ziyareti iadeye geldim :)) bu kahveli kurabiye tam benlik yapılacaklar listesine eklendi :)) ellerinize sağlık.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...