4 Ocak 2013 Cuma

CEVİZLİ VE AY ÇEKİRDEKLİ EKMEKLER

                                                   
Sevgiler selamlar gönderiyorum izleyenlerime, dostlarıma..hayırlı akşamlarınız olsun inşaallah.  Evde ekmek yapmakta çok zevkli oluyormuş meğer... Sıcacık mis kokular yayılıyor her tarafa...       Önceki evimiz fırına çok yakındı misgibi ekmek kokuları gelirdi burnumza .
Fırında ekmekler pişerken bir an o günleride hatırladım .Zor sanırdım ekmek yapmasını ama tam tersi çok kolaymış .Denemenizi tavsiye ederim.
Her ikisinide aynı ölçülerde yaptım...Buyurun canlarım  tarifim burada..

GEREKLİ OLANLAR
3 su bardağı ılık su
1 paket instant kuru maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
yarım çay bardağı sıvı yağ
gerektiği kadar un
1 su bardağı iri çekilmiş ceviz
ay çekirdekli olan içinde 1 çay bardağı ay çekirdeği
HAZIRLANIŞI
kabımıza maya, tuz ve şekeri koyalım üzerine ılık suyu ekleyip köpürüp kabarmasını bekleyelim
Maya gelince gerektiği kadar unu ve cevizin yarısını ekleyip homojen bir hamur elde edene kadar yoğuralım hafif yağladığımız kalıbımıza hamurumuzu koyalım
 üzerine yumurta sarısına bir tatlı kaşığı yağ ve yoğurt koyup çırpalım ve bu karşımı hamurun üzerine sürelim
ayrıyyeten üzerine kalan cevizi serpip ortadan bıçakla çizelim
önceden ısıttığımız fırınımızda üzeri kızarana kadar pişirelim
Aynı hamuru ay çekirdekli ekmek içinde hazırlayıp ,kelepçeli kek kalıbına yuvarlak bezeler yapıp yan yana dizelim üzerine yumurta karışımından sürüp çekirdekleri serpelim ve pişirelim

















8 yorum:

Unknown dedi ki...

ekmek kokusunu bir tek şeye değişirim o da bebek kokusu :)
her ikisi de vazgeçilmezdir hayatımızda
madem ekmek yapımını bukadar çok sevdin sevgili fatma
o zaman senden bolca bir ekmek tarifleri ve ekmekler kategorisi istiyorum yani istiyoruz
fazla emrivaki oldu sanma
resimler beni bu isteğe itti vallahi benim suçum yok
öpüyorum Allah'a emanet ol...

Fatma Basaran dedi ki...

ev ekmeğini bende çok severim.ama ben genellikle tavada yaparım.yere yazma çöreği deriz.buda çok güzel gözüküyor eline sağlık.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık ekmek evde yapıldımı bir başka oluyor tadı
sevgiler

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

tombul tarifler
arkadaşım haklın yani neden olmasın ama benim gibi tembel biri bakalım ne zaman halledecek
evet bebek kokusu da miisss:))değilmi
teşekkür ediyorum canım sevgiyle kucaklıyorum ALLAH a emenet ol

Ferkay dedi ki...

Off resimler ne kadar lezzetli olduğunu kanıtlıyor zaten Fatmacım.. Ellerine sağlık canım..

çeşnici Handan dedi ki...

Evde taze ekmek kokusu çok güzel oluyor nefis olmuş ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

Bende ekmeğimi makinada yaparım ama bazen üşenip hazır alıyorum aam hiç bir şey evde pişenin yerin tutmuyor.
Ellerine sağlık canım..

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

süper olmuş çok beğendim bende yapmak isterim çok sağlıklı...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...