4 Ocak 2013 Cuma

AÇMA (Afet hanımın tarifi)


GEREKLİ OLANLAR
2 su bardağı süt
1 paket yaş maya(4lü paketlerden bir tanesi)
1 çorba kaşığı şeker
1çaykaşığı tuz
500GR un (kontrollü konmasında yarar var hamur kulak memesinden yumuşak olacak)
150 gr  margarin veya tereyağı eritilip  açınca içine sürülecek
1 adet  yumurta sarısı üzerine sürülecek
HAZIRLANIŞI:
yoğurma kabımıza süt ,şeker,tuz ve mayayı koyup karıştıralım
unu azar azar ekleyip kulak memesinden yumuşak hamur elde edelim
hamurdan mandalina büyüklüğünde bezeler koparıp çay  tabağından büyük açalım
üzerine erittiğimiz margarinden sürüp rulo yapalım
bir ucuna bastırıp,diğer uçtan bükerek halka yapalım.
üzerine yumurta sarısını sürüp  10 dk bekletip,
önceden ısıttığımız 200 derece fırında  üzeri kızarana kadar pişirelim.

7 yorum:

lale dedi ki...

ablacigim cooook tessekkur ederim tarif icin afet hanimin da ellerine saglik cok güzel gözüküyor acmalar.

Unknown dedi ki...

Bende bu akşam yapıcaktım ama üşendim ve bilgisayar başından kalkamadım..
Ellerine sağlık canım..
Çok güzel görünüyor.

muhabbetsofrasi dedi ki...

eline sağlık canım

lale dedi ki...

ablacigim bir sorum olacakti müsaden olursa hamuru yogurunca bekletmedenmi hemen sekil veriyoruz sekil verince on dakikada güzel karirmi acaba

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

lale hanımcım evet arkadaşım hamur yoğrulunca şekillendirip daha sonra beklettiğini söyledi
kolay gelsin
esevgiler

Evdepişti dedi ki...

okul yıllarının tadı. Evde yapmayı hiç denememiştim.

Tuğba Yılmaz dedi ki...

Çok güzel görünüyor elinize sağlık! Bloğunu izlemeye aldım. Ben de bloğumda cupcake seti hediye ediyorum çekilişime beklerim:) http://www.tatliev.blogspot.com/2013/02/hediye-cupcake-seti-kazanmak-ister.html

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...