12 Aralık 2012 Çarşamba

AY ÇÖREĞİ

 

Hayırlı akşamlar can dostlarım... Sağlık, mutluluk,  birlik, beraberlik içinde hayırlı ömürler diliyorum herkese  ...Ay çöreği tarifimi vermek istedim bugün. Şekerli mayalı hamurdan yapılan lezzetleri çok seviyorum birde böyle içi ayrı dışı ayrı bir lezzette olursa... Nefis bir çörek  afiyet olsun diyorum şimdiden canlarıma sevgiyle kucaklıyorum:))
GEREKLİ OLANLAR:
1 su bardağı süt
1 su bardağı şeker
150 gr margarin 
1 paket instan kuru maya 
1 yumurta sarısı üzerine
1 su  bardağı kuş üzümü
2 yemek kaşığı kakao
2 çay kaşığı tarçın
1 çay bardağı ceviz içi
bir tutam tuz
aldığı kadar un kulak memesi yumuşaklığnda hamur olacak
HAZIRLANIŞI:
Yoğurma kapımızın içine  mayayı ,tuz ve1 tatlı kaşığı şekerden  koyup  üzerine  ılık sütü ekleyelim ve 10 dk köpürüp mayalanmasını bekleyelim.
Erittiğimiz yağı ve kalan şekeri de mayalı sütün üzerine  ekleyip karıştıralım ve gerektiği kadar unu azar azar ilave edip homojen bir hamur elde edene kadar yoğuralım.
Hamuru ikiye bölelim.Yarısına başka bir kapta içine kakao,üzüm,ceviz,tarçını ilave edip yoğuralım.
Sade hamurdan cevizden büyük parça koparıp çay tabağı büyüklüğünde elimizle açalım aynı şekilde kakaoludanda açıp üzerine koyalım rulo yapıp ay şeklini verip tepsiye dizelim. Üzerlerine yumurtanın sarısını çırpıp fırçayla sürelim çatalla üzerini çizelim 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim





5 yorum:

Canan Demirbağ dedi ki...

Ellerine sağlık canım:)

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

yemekbiraşk dedi ki...

ellerine sağlık canım harika gözüküyor sevgilerimle

Unknown dedi ki...

Ellerinize emklerinize saglik cok güzel nefis görünüyor .kabak kiremali kurabiyede cok degisik güzel görünüyor hayirli aksamlar canim.

muhabbetsofrasi dedi ki...

tam da çay içiyorum şimdi
olsa da yesem :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...