7 Ekim 2013 Pazartesi

doğumgünü pastası değil...


 Canım yavrum Melih'imin doğum günüydü; 4 Ekim.  kalktım  bu harika pastayı yaptım... süpriz olsun da görünce sevinsin istedim canımın içi, unutulmadığını ne kadar çok sevildiğini ve bizim ikinci kıymetlimiz olduğunu bilsin dedim... ama maalesef görünce şok oldu anne bu ne ya... kızına mı yaptın bu pastayı sakın bloğa koyarsan oğlumun doğumgünü pastası deme dedi::)
pembeli membeli olurmu bana yakışırmı şöyle beşiktaş renkleri olsaydı yok olmadı bari çikolatalı bişeylerle süsleseydin dedi
evet ya çok haklıydı bitanem nasıl böyle bir hata yaptım neyse annem biz kutlarız doğumgününü amaaa kimmmselere söylemem senin pastan olduğunu dedim .yani bu gördüğünüz melih imin doğumgünü pastası değil öylesine canım pasta yapmak istedi kalkıp yaptım:)))  (aramızda kalsın) tadını sorun söyleyim neffiiiis harika enfes bişey oldu...  
GEREKLİ OLANLAR
keki için:
(orta boy kelepçeli kalıp için)
3 yumurta
2/5 fincan şeker
3 fincan tepeleme un
yarım fincan kaynar su
kabartma tozu,vanilya
kekin hazırlanışı.
öce yumurta ve şekeri mikserle iyice çırpalım köpürüp koyulaşınca unu kabartma tozu ve vanilyayıda ekleyip çırpmaya devam edelim en son mikser çalışırken kaynar suyuda ilave edip yağlanmış kalıbımıza dökelim 150 derecede pişirelim
karemelli ara dolgusu için:
1 çay bardağı şeker
1/5 su bardağı süt
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı nişasta
HAZIRLANIŞI
tencereye (çelik olsun) şekeri koyup ocağı açalım şeker kahverengi olmaya başlayınca dikkatli bir şekilde sütü nişastayı ve yağı ekleyip koyulaşana kadar karıştıralım ve ocağı kapatalım
elmalı ara dolgusu için
2 orta boy elma
1 çaybardağı şeker
1 çay bardağı çeviz
çaykaşığının ucuyla tarçın
HAZIRLANIŞI
Elmaları rendeleyip tavaya koyalım şekerinide ekleyip suyunu çekene kadar pişirelim cevizi ve tarçınıda ilave dip ocaktan alalım
Üzerini süslemek için 2 paket sade kremşanti üzrindeki tarifle haırlayıp eşit şekilde iki kaba ayıralım birine çok a dikkatli bir şekilde kırmızı gıdaboyası kullanalım
PASTANIN HAZIRLANIŞI
Kekimizi üç eşit parçaya bölelim (bunun için ip kullandım)alt tabanın üstüne hazırladığımız karamelli dolguyu düzgün bir şekilde yayalım onun üzerine ikinci keki koyalım elmalı harcımızı üzerine serelim en üst kekide kapatıp
bir sıra beyaz kremşanti ,bir sıra bembe olmak üzere tüm pastayı tamamen kaplayalım









7 yorum:

Fatma Basaran dedi ki...

pasta harika olmuş.mutlaka deniycem.tabi ben senin gibi süslemesini muntazam yapamam ama olsun.erkek çocuklar genelde öyle renklere takıntılı oluyor.bizimkilerde pastadan tut,defter kalem hiç bir şey.asla dalgınlığına gelip alınmıycak.yoksa kullanılmıyor.oğluşunun doğum günü kutlu olsun.sizlerle beraber hayırlı sağlıklı uzun mutlu yaşlar yaşasın.sevgilerimle

Unknown dedi ki...

çocuk haklı valla.en azından çikolatalı yapsaydın.erkek adama olmaz pembe pembe.renklerin cinsiyeti olmaz ama yinede çocuklar işte.ellerine saglık.

Mutfak Dili dedi ki...

Harika ki ne harika.. Elinize saglik olsun... Bayildim goruntuye...

Unknown dedi ki...

nice uzuun güzel sağlıklı yıllar dilerim melihe
yazıyı okurken yüzümdeki tebessüm için de ayrıca teşekkür ederim
öpüyorum Allah'a emanet ol

Unknown dedi ki...

Rabbim uzun ömürler versin canım yavrucuğuna.
Pasta harika görünüyor canım.
Ellerine sağlık.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum
sevgiyle kucaklıyorum

Unknown dedi ki...

pasta için yaratılmışız sanki :) ellerinize sağlık, gizemsel mutfağa da bekleriz :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...