6 Mart 2011 Pazar

TARÇINLI BALLI MAHLEPLİ KURABİYE

Malatyadan döndüm allaha şükür evime ve buradaki dostlarıma kavuştum akşama misafirlerim var ne yapsam diye düşünürken bu kurabiyeyi yapmak geldi aklıma hem nefis hemde el alışkanlığı olduğu için çabuk olur diye düşündüm .Ben bu kurabiye hamuru tarifiyle çok çeşitli kurabiyeler yapıyorum mesela elma da koya bilirsiniz.kakao kata bilirsiniz ve şeklini değişik yapabilirsiniz vesselam......
MALZEMELER:
1.Su bardağı toz şeker
125g Margarin
1.Yumurtanın sarısı içine beyazı üzerine
1.Paket kabartma tozu
1.Paket vanilya
Yarım çay bardağı sıvı yağ
1.Tatlı kaşığı mahlep
1.Tatlı kaşığı tarçın
2.Yemek kaşığı bal
Ala bildiği kadar un hamur kulak memesi yumuşaklığında olacak
ÜZERİ İÇİN :
1 Su bardağı ceviz içi
YAPILIŞI:
Önce kabımıza şeker ve yağları koyup iyice yoğuralım.Daha sonra vanilya.tarçın.bal,kabartma tozu,mahlepi de koyup iyice karıştıralım.sonunda ununu da ilave edip hamur özleşene kadar yoğuralım.ceviz büyüklüğünde parçalar alıp avcumuzda yuvarlayıp önce yumurtanın beyazına sonra cevize bulayıp tepsimize dizelim önceden ısıttığımız 250 dercedeki fırınımızda kızartalım.

Hiç yorum yok:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...