16 Mart 2011 Çarşamba

MALATYA YÖRESİNİE AİT TARHANA ÇORBASI


 Yaz aylarında  binbir zahmet ve emekle hzırlanan  tarhana bu güzel kış günlerinde de çorba olup konuyor sofralara.Malatya da yaz gelince bütün evlerde bir kış hazırlığı alır başını gider(son  zamanlarda yerlerimizin  müsait olmaması malum apartman hayatı bizleri hazır almaya yönlendiriyor )ama genede imkanlar dahilinde uğraşanlarımız var balkonlarda teraslarda falan .Neyse ben önce Malatya tarhanasının ilk yapılış aşamalarını anlatayım size Önce bizde yöresel adı GENDİME dir bazı yerlerde de DÖVME diye  geçiyor gendime iyice haşlanıp pişirilir soğuduktan sonra yoğurt ve bir kase kadar mayalı hamur  bolca nane konur bu karışım bez torba veya büyükçe bir çarşafa konup ağzı büzülüp bağlanır.  3veya4 gün süzülmeye aynı zamanda
 da mayalanmaya bırakılır.3üncü gün sonunda temiz bir alana yani dam veya teraslara büyük temiz bir bez serilp üzerlerine kaşık kaşık aralıklarla tarhanamız serilir .Kuruma süresi de 3 yada4 gündür ara sıra tarhanalar ters yüz edilip iyice kuruması sağlanır. Sonra tek tek toplanıp bez torbaya doldurulup kilerde yerini alır.Şimdi  nefis ve bir okadarda besleyici çorbamızın yapılışına geçelim.
MALZEMELER:
10 Tane tarhana
500 gr ıspanak
4 Yemek kaşığı tere yağı
1 Çorba kaşığı nane
YAPILIŞI:
Tencere mize tarhanaları ve suyu koyup kaynatalım .Dövmelerin iyice pişmesi lazım (bazen ben tarhanayı akşamdan ıslıyorum pişmesi daha kolay oluyor) tarhana pişince yıkayıp küçük küçük doğradığımız ıspanakları da katıp ıspanaklar pişene adar kaynatalım  daha sonra küçük bir tavada yağı eritip nane sini koyup çorbamızın üzerine gezdirelim .TAMAMDIR :):):)
.

3 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

mesajim geldimi?
tekrar yazalim :)

böylesini tatmak daha kismet olmadi bizde toz halinde olur.. ellerine emegine saglik!!

bundan böyle bana www.hasretlilezzetler.com adresinden ulasabilirsin! sicacik sevgiler...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

sevgili hasret yorumunu yeni alabildim teşekür ederim yorumların beni çok sevindiriyor biyerlerden izleniyorum diyorum en azından çünki biz burda malum sıkıntılar yaşıyoruz dün dns adresini gene değiştirmek zorunda kaldım adresini değiştirmekle çok iyi yapmışsın acaba bendemi öyle yapsam bimiyorum ben boluda sizin bildğiniz toz tarhanadanda yapıyorum inşallah onuda yayınlamak nasip olur sevgiler hoşca kal

Tijen dedi ki...

Ben de pek severim tarhanaya ilaveler yapmayı, afiyetler olsun.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...