7 Nisan 2014 Pazartesi

teflon tavada peynirli saç böreği(gözleme)


Selam değerli dostlar... Nefis börekler yaptım ,saç böreği diyorum bunlara. Şekil aynı ama pişirme tekniği farklı yani, teflon tavada pişirdim. Tadında hiçbir farklılık yok üşenmeyin yapın derim. Hadi kolay gelsin:)
Gerekli olanlar
hamur malzemeleri
1 yumurta
1 çaybardağı süt
1 çay bardağı su
3 yemek kaşığı sıvı yağ(daha kolay açılmasını sağlıyor)
yarım paket kabartma tozu
tuz, gerektiği kadar un (kulak memesinden sert kıvamda olacak)
iç malzeme
lorpeynir ve beyaz peynir karışımı (yarı yarıya)
maydanoz,karabiber,kırmızıbiber
üzerine sürmek için tereyağı
Hazırlanışı
Derin bir kapta hamur malzemelerini sırayla koyup yeterli unu da ilave edip iyice yoğuralım ve hamurumuzu en az 15 dk dinlendirelim daha iyi açılıyor.hamurdan mandalina büyüklüğünde bezeler alıp unlayarak açalım .ortadan ikiye kesip hazırladığımız iç malzemeden koyup uçlarını  bastırarak kapatalım
teflon tavada tersyüz pişirelim kızarınca üzerine tereyağı sürelim











3 yorum:

Fatma Basaran dedi ki...

İşte ben bu açma konusunda biraz tembelim. Harika nefis olmuşlar canım. Nerden biliyorsun tattınmı dersen, sen yaptığın için derim:) sevgiler canım

Unknown dedi ki...

arkadaşım ellerine sağlık harika görünüyor Sabah Sabah iştahım kabardı ama ben diyetteyim:(

arzu dedi ki...

Harika gözüküyor, acıktım vallaaa tatlım :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...