21 Ağustos 2011 Pazar

EKMEK KADAYIFI


Herkese sağlıklı sıhhatli güzel günler diliyorum canlarım .ben ramazanda çokmu tembelleştim anlamadım, akşamı zor ediyorum .Geç kalkıyorum,mukabele namazlarım derken ikindiden sonra mutfağa giriyorum iftarlık hazırlıyorum  oruç açılıyor. Teravih... derken namazdan sonra biraz yürüyüş işte bizim 21 gündür ramazan böyle geçiyor .Birde misafirlerim varsa veya ben iftara gideceksem ozamanda hepten telaşlıyım ne resim çekebidim çektiklerimde hiç güzel olmuyo. eksik üksük  işte böyel canlarım .tatlı seven biri olarakta Bolu'muzun meşhur ekmek kadayıfının tarifiyle geldim.Bizim buralarda normal kadayıfların dışında birde küçük boylarını ürettiler inşallah sizlerde bulabilirsiniz.eğer bulamazsanızda ölçülerin iki katını kullanın
GEREKLİ OLANLAR:

  • 1 Adet küçük boy ekmek kadayıfı
  • 1/5 kg toz şeker
  • 6 su bardağı su
  • yarım limon suyu
  • derin ve kadayıfın çapının iki katı büyük tepsi
  • 6,7 adet kürdan
ÜZERİNE KAYMAK
  • Ben evde süt kaymaklarını biriktirerek yapmıştım (kaymak oda sıcaklığına gelince mıkserle iyice çırpıp krema haline getirip kullandım)
HAZIRLANIŞI:
  •  kadayıfı 15 dk önceden musluğun önünde ıslatıp bekletiyoruz
  • tepsiye 4,5 yemek kaşığı toz şeker koyup karemelize hale getirelim üzerine
  • 6 su bardağı suyu  ve şekeri döküp kaynayınca limonu sıkalm kadayıfıda koyup kadayıfın üzerine aralıklarla kürdanları batıralım
  • kepçe veya kaşık yardımıyla kenardaki kaynayan şerbeti sürekli kadayıfın üzerine serperek pişirelim
  • sonlara doğru çok pofurdayıp etrafa sıçrıyor dikkatli olalım bu durumu kolaylaştırmak için ara ara ocağın altını kısalım
  • soğuyunca dilimleyip ,kaymakla servis edelim.

18 yorum:

Şehnaz dedi ki...

harika...

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık hazır olmasına rağmen zahmetli ir tatlı ama çok lezzetli görünüyor sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık ablacım..afiyet bal şeker olsun..

pembe kekik dedi ki...

Çok severim.Afyon'dan her geçtiğimde vişnelisini yerim.Ellerine sağlık.Nefis görünüyor:)

mutfagabuyrun dedi ki...

hemde kaymaklı.harika gerçekten.çok severim canım.ellerine sağlık.öpüyorum.

Baharcicegi dedi ki...

Burda malaesef ekmek kadayifi yok,cok severim diger serbetli tatlilardan daha hafif oluyor eline saglik

gülcan dedi ki...

Merhaba arkadaşım. Ekmek tatlısına bayılırım. Bu sene ilk defa karşı komşumun yardımıyla yaptım. Çok güzel oldu. Bundan sonra sık sık yapmayı düşünüyorum

çeşnici Handan dedi ki...

Çok severim nefis olmuş harika görünüyor ellerine sağlık canım.

yeşim dedi ki...

çok güzel olmuş canım ellerine sağlık.hayırlı bereketli iftarlar diliyorum.sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Canım Allah kıldığın namazları kabul etsin inşallah..
Sen keyfine bak ramazandan sonra eskisi gibi tekrar aramızda olursun inşallah.

Çok severim ekmek kadayıfını,çokda iştah açıcı görünüyor.
Ellerine sağlık canım..
Öpüyorum.

lezzettabağı dedi ki...

Bunu eşim görmesin ölür, ölmek ne kelime içine düşer ben çıkartamam... nefis görünüyor:. güzel bir hafat dilerim sevgiyle kal.

yemekbiraşk dedi ki...

ekmek kadayıfını bir tek saray da yediğimde severim.. evde yapmak isterim ama kadayıfında tarifi lazım.. keza burada yok..
eline sağlık sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık harika bir tatlı bu ben çok seviyorum:)hemde kaymaklı afiyetle

sarımutfak-hande dedi ki...

ımmm çok iştah açıcı
ellerine sağlık canım

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Fatmacığım öncelikle bloğuma bıraktığın içten candan yorumların için çok teşekkür ederim maalesef bilgisayarımdan kaynaklanan bir problemden şuanda kimseyi izlemeye alamıyorum beni izleyenleride göremiyorum. Geri dönmekte de geç kaldığım için özür dilerim çünkü gün içinde çalışırken olmuyor akşamda iftardan sonra tarif girebilirsem çok şükür diyorum tariflerinin birazına bakabildim ellerine emeklerine sağlık canım sevgiler kucak dolusu İzmirden....

Hayatın Tatları dedi ki...

Mmmm nefis .. Ellerine sağlık Fatma ablajım

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

merhaba canimcim.. gelemdim bayadir.. :(
of of neler neler yapmissin sen yine böyle, ac olmayan karnimi aciktirdin vallahi :)
hele bu tatlinin görünüsüne öldüm bittim :))) bomba görünüyor! ellerine, o güzel gönlüne saglik canim.. öpüyorum seni kocaman..

ıhlamurcum dedi ki...

Küçük oğlumun en sevdiği tatlı, ama ben ekmek kadayıfının hazır satıldığını bilmezdim.
Elinize sağlık, deneyeceğim.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...